Sobota
27.01.2024
– Dojrzałe sklepy osiągają zyski od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięczny miesięcznie – mówi Marcin Górski, właściciel sieci Al. Capone.
 

Jak liczna jest dzisiaj sieć Al. Capone?

Istniejemy od trzynastu lat i dzisiaj mamy już 119 sklepów. Ponad połowa z nich należy do partnerów franczyzowych. Pierwsze powstały na południowym wschodzie Polski w Tarnowie i w jego okolicach oraz w  Rzeszowie. Na początku były to placówki własne a dopiero po ugruntowaniu pozycji na rynku, zdobyciu potrzebnego doświadczenia ruszyły placówki franczyzowe. Pięć lat temu rozpoczęła się ekspansja na terenie całego kraju. Dzisiaj jesteśmy obecni w wielu lokalizacjach, nie tylko na południu, ale także w województwie pomorskim, Wielkopolsce, na Dolnym  Śląsku, świętokrzyskim, łódzkim, podlaskim czy lubelskim.

Jakie macie plany na przyszłość?

W 2023 roku otworzyliśmy 22 nowe sklepy. Aby placówka mogła być przez nas zaakceptowana, musi spełnić szereg wymagań. Na jej ocenę wpływa m.in. położenie, odpowiedni układ dróg, dostęp do parkingu, wielkość sklepu, witryna, widoczność i wiele innych czynników. Nie każde dostępne pomieszczenie nadaje się na nasz sklep. Dlatego do otwarć podchodzimy z najwyższą starannością. Nie chodzi nam o to, aby bić rekordy liczby otwarć, ale o utrzymanie jakości naszych sklepów. Dlatego w przyszłym roku planujemy otworzyć podobną liczbę sklepów, jak w obecnym.

Jak rozwija się firma? Czy apetyt Polaków na alkohol rośnie?

W Polsce mamy coraz bardziej świadomych konsumentów, którzy szukają różnych trunków. W naszym kraju konsumpcja alkoholu jest stale na wysokim poziomie. Ponadto rośnie zamożność Polaków. Dzisiaj mogą  sobie pozwolić na różnego rodzaju alkohol, nawet z tej górnej półki. Do tego zapewniamy ekspercką wiedzę sprzedawców – to wszystko pozwala naszym sklepom dobrze się rozwijać i z optymizmem patrzeć w przyszłość.

Co oferuje klientom Al. Capone?

Mamy szeroką gamę alkoholi z całego świata, nawet z tak odległych krajów jak Kanada, RPA, Chiny czy Nowa Zelandia. Mamy dużą reprezentację nie tylko rodzimych produktów jak piwa czy wódki, ale także whisky, burbony, koniaki, rumy, giny, tequile, likiery czy szeroką ofertę win. Nasi klienci chętnie eksplorują wszystkie kategorie alkoholi. Personel sklepu jest szkolony z wiedzy dotyczącej produktów, aby pomóc w  wyborze odpowiedniego trunku. Dużą rolę kładziemy na pogłębianie i poszerzanie asortymentu pod gusta klientów. Nasi rodacy bardzo lubią eksplorować nowe smaki, dlatego stale poszerzamy naszą ofertę.

Jak nawiązać współpracę franczyzową z Al. Capone?

Współpraca rozpoczyna się od spotkania, na którym pokazujemy jak skonstruowana jest firma, jak działamy, opisujemy każdy dział, czym się zajmuje i jak wspiera działanie sklepów. Oczywiście przechodzimy przez  finanse począwszy od inwestycji, kończąc na wynikach sklepów. Kolejnym krokiem jest rozmowa z obecnymi już w sieci partnerami franczyzowymi, aby opisali ze swojej strony ważne aspekty tego biznesu. Wszystkie te  działania mają na celu pokazać potencjalnemu nowemu partnerowi, jak wygląda ten biznes, jakie ma wymagania, na co zwrócić uwagę, po to, aby osoba, która chce z nami współpracować świadomie  podejmowała decyzję o jej rozpoczęciu.

Na co mogą liczyć franczyzobiorcy?

Podejmując z nami współpracę od początku można liczyć na pełne wsparcie. Zaczynamy od znalezienia odpowiedniej lokalizacji i pomocy w jej adaptacji i wyposażeniu. Mamy specjalistów w terenie. którzy się tym  zajmują. Później rozpoczyna się proces szkoleniowy zarówno partnera, jak i jego personelu. Pomagamy także w zatowarowaniu sklepu oraz kampanii marketingowej potrzebnej do wypromowania nowej placówki. To tylko kilka elementów w których pomagamy, a zapewniam, że jest ich znacznie więcej.

Co jeszcze Al.Capone daje partnerom?

Współpracując z nami mogą oni też liczyć na dobre warunki handlowe: niskie ceny zakupu, szeroki asortyment wymagany w sklepie specjalistycznym, długie terminy płatności, comiesięczne promocje,  gazetki. Od strony marketingu dajemy wsparcie potrzebne na rozreklamowanie sklepu. Prowadzimy nasz profil w mediach społecznościowych takich jak: Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok. 

Ponieważ prowadzimy specjalistyczne sklepy z alkoholem, dlatego ważne są szkolenia, szczególnie te produktowe przybliżający alkohole jakie mamy w ofercie.

Ile można zarobić prowadząc sklep Al.Capone?

Dojrzałe sklep osiągają zyski w wysokości od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięczny miesięcznie. Aby móc na to liczyć, potrzebny jest czas. Sklep do takich wyników nie dochodzi w pierwszym roku działania, tylko po dwóch, trzech latach.

 

WIZYTÓWKA SIECI AL.CAPONE

Sieć sklepów z alkoholami.

• liczba placówek – 119
• kwota inwestycji – 350 tys. zł
• opłaty – 1 proc. netto od sprzedaży

 


Marcin Górski, właściciel sieci Al. Capone / "Istniejemy od trzynastu lat i dzisiaj mamy już 119 sklepów. Ponad połowa z nich należy do partnerów franczyzowych".

POPULARNE NA FORUM

Wykładziny obiektowe Gdańsk

Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.04.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022