09.04.2004

Wielkie plany Avansu

Rzeczpospolita informuje, że do końca 2007 roku spółka Mega Avans chce mieć 14 marketów ze sprzetem RTV, AGD i multimediami. Mega Avans chce zainwestować w rozwój 100 - 120 mln zł.

Wyszliśmy z założenia, że nie można zostawić całego rynku firmie Media Markt. Naszą ambicją jest, by organizacja oparta na krajowym kapitale stała się konkurentem dla zagranicznych sieci - powiedział Rzeczpospolitej Witold Jurczyk, prezes spółki Avans Polska i jeden z założycieli utworzonej firmy Mega Avans.

Avans Polska negocjuje umowy z dostawcami działającej na zasadach franchisingu sieci, organizuje jej akcje marketingowe i promocyjne, wydaje też gazetkę reklamową sieci.

Prezes Jurczyk wyjaśnia w Rzeczpospolitej, że po 5 latach doświadczeń w rozwoju sieci powiatowej udziałowcy Avansu zdecydowali się uruchomić sieć wielkomiejską. Tę spółkę rozwija Mega Avans, która prowadzi dwa sklepy, a do końca 2007r. chce zwiększyć ich liczbę do 14, nastawiając się głównie na nowoczesne centra handlowe.

Na sfinansowanie planów rozwoju potrzeba 100 – 120 mln zł, dlatego też spółka rozważa znalezienie inwestora finansowego, emisję papierów dłużnych albo wejście na warszawską giełdę. Udziałowcy Avansu rozpoczęli proces konsolidacji.

Chcemy doprowadzić do połączenia naszych 4 spółek hurtowych w jeden podmiot - powiedział Rzeczpospolitej Jurczyk, oceniając, że ta konsolidacja powinna się zakończyć na przełomie lat 2004 i 2005. W połowie 2005r. skonsolidowane też będą Avans Polska i Mega Avans.

Według prezesa Jurczyka w tym roku łączne przychody obu sieci przekroczą 1,2 mld zł. W ciągu 2 – 5 lat Mega Avans ma zacząć przynosić zyski. Udziałowcy Avansu liczą, że obie sieci będą miały razem ok. 25 proc. krajowego rynku sprzętu RTV i AGD.

Więcej: Anita Błaszczak, Rzeczpospolita, 7 kwietnia 2004

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0