11.05.2005

Przygotuj się na lepsze nastroje

Ile dziś są skłonni wydać na zakupy klienci indywidualni? Sprawdź badania konsumenckiej koniunktury i prognozuj popyt.

W Stanach Zjednoczonych badania koniunktury konsumenckiej trafiają na pierwsze strony biznesowej prasy. W Polsce są wciąż niezauważalne. A na informację przygotowywaną co miesiąc przez Główny Urząd Statystyczny we współpracy z NBP powinniśmy zwracać zdecydowanie większą uwagę.

Dlaczego badanie koniunktury konsumenckiej jest tak ważne? W czym pomagają tajemnicze dane?
- Przedsiębiorcy otrzymują wiadomość, jak się zmienia sytuacja finansowa klientów oraz nastrój w zakresie oceny możliwości np. dokonywania poważniejszych zakupów. Handlowcy na tej podstawie mogą prognozować popyt i odpowiednio zarządzać zapasami takich sprzętów, jak lodówki, pralki, telewizory, miksery czy dywany, bo tu badamy możliwości zakupów tzw. dóbr trwałego użytku, czyli wszystkiego co jest na wyposażeniu gospodarstwa domowego i ma wartość - wyjaśnia gazecie "Puls Biznesu" Kazimierz Latuch, specjalista ds. badań koniunktury konsumenckiej w GUS.

Optymizm niespotykany

Poprawa wskaźników ufności konsumenckiej w Polsce zaczęła się niespełna rok temu, w lutym i marcu tego roku nieznacznie zahamowała, w kwietniu osiągnęła jednak poziom dawno w Polsce niespotykany.

Będą poważne zakupy

Szczegółowe badania składające się na główne wskaźniki ufności konsumenckiej również dają pozytywne sygnały - poprawia się nastrój konsumentów w zakresie obecnych możliwości dokonywania poważniejszych zakupów.

Więcej: Rafał Kerger, "Puls Biznesu", 11 maja 2005 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0