Firma chce w tym roku jeszcze bardziej przyspieszyć tempo rozbudowy sieci. Motorem rozwoju mają być niższe koszty inwestycji w placówkę franczyzową.
Nowa strategia rozwoju Telepizzy ma ułatwić partnerom sieci start w biznesie. Franczyzobiorcy, którzy dołączą do sieci do końca 2008 roku nie ponoszą opłaty franczyzowej i marketingowej, które w sumie wynoszą 8 proc. przychodów placówki. W ten sposób Telepizza chce przyspieszyć rozwój sieci w miastach do 40 tys. mieszkańców. Według planów firmy w 2008 roku powstanie 10 placówek franczyzowych. W najbliższym czasie ruszą pizzerie w Poznaniu, Ostrowcu Św., Inowrocławiu, Trójmieście i Płońsku.
Otwarcie każdej restauracji Telepizza poprzedza weryfikacja rynku. Firma ocenia aktywność konkurencji i potrzeby miejscowych klientów. – Znajomość rynków lokalnych i zwyczajów konsumentów ułatwia opracować strategię sprzedaży i zwiększyć dochód placówek. W ten sposób zwrot inwestycji następuje średnio po 12-24 miesiącach działalności – mówi Sławomir Rogoziński, dyrektor ds. rozwoju sieci Telepizza.
Koszty inwestycji w placówkę Telepizzy wynoszą min. 150 tys. zł. Franczyzobiorca posiada wyłączność do używania marki Telepizza w obrębie całego miasta, natomiast w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców na terenie obszaru bezpłatnej dostawy pizzy.
Rynek rośnie
Wartość rynku gastronomicznego w Polsce szacowana jest obecnie na ok. 18 mld. zł. - W Polsce, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach brakuje lokali gastronomicznych – mówi Rogoziński. Rynek gastronomiczny jest wciąż nienasycony i jak twierdzą analitycy będzie tak przynajmniej do 2012 roku. Zdaniem ekspertów, inwestycja w gastronomię w tym czasie powinna się zwrócić w ciągu 2-3 lat. Czynnikiem napędzającym rynek jest wzrost wydatków polskich konsumentów w restauracjach. Według danych Europejskiego Urzędu Statystycznego wydatki na restauracje, które obecnie wynoszą ok. 2,8 proc. wydatków na konsumpcję, w najbliższych latach urosną do 6-7 proc.
W ostatnich latach wzrosła również sprzedaż w lokalach na miejscu w stosunku do sprzedaży na wynos. Według danych Telepizzy sprzedaż w pizzeriach sieci jest o 60 proc. większa w porównaniu ze sprzedażą z dostawą do klienta.
W 2007 roku firma zarobiła pięciokrotnie więcej, niż rok wcześniej. Jak twierdzi Sławomir Rogoziński, sprzedaż w Telepizzy będzie wzrastać wraz z rozwojem sieci. To dobra wiadomość dla franczyzobiorców oraz dla osób, które planują wejść do sieci.
(agaka)

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Żabka ma 8 tys. franczyzobiorców, Telepizza ruszyła z modelem ajencyjnym, a Sfinks chwali się sprzedażą. Przegląd tygodnia 4-11 marca.
Telepizza porządkuje sieć – wymienia franczyzobiorców i przekształca lokale własne we franczyzowe.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Michał Piasecki i Daniel Piekarski to nowi właściciele Telepizza Poland. Czemu kupili nierentowną firmę? I co zamierzają z nią zrobić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Kozak na Ratunek pozwoli franczyzobiorcom Lucart Automotive lepiej zarabiać na wysokomarżowych usługach motoryzacyjnych.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali