16.12.2010

W pogoni za Żabką

Być może już niebawem sieć sklepów convenience zmieni właściciela.

Chętnymi do zakupu Żabki mają być sieci spożywcze Carrefour i Tesco oraz dwóch inwestorów finansowych. Informację o rzekomych planach przejęcia podała Rzeczypospolita, powołując się na Agencję Reutera.

Klienci sklepu Żabka przy kasie.

Żabka ma w Polsce 2250 placówek. Firma zaczęła też rozwijać drugi format - Frashmarket.

Potencjalni kupcy, czyli Carrefour i Tesco, nie chcą komentować medialnych doniesień. Żadnych informacji nie udzielają również przedstawiciele Żabki.

Żabka to jedna z największych agencyjnych sieci sklepów convenience działających na polskim rynku. Sieć liczy obecnie ponad 2,2 tys. placówek, obroty w 2009 wyniosły 2,1 mld zł, a zysk netto 105 mln zł. Marka istnieje w Polsce już od kilkunastu lat. Trzy lata temu sieć kupił czesko-słowacki fundusz Penta Investment, który wówczas zapłacił za nią 550 mln zł. Dziś Żabka może być warta nawet 1,2 mld zł.

Potencjalni kupcy, to międzynarodowe sieci spożywcze mające w Polsce po kilkaset placówek. Carrefour rozwija we franczyzie swój koncept Carreforu Express, oprócz niego w portfolio firmy znajdują się również supermarkety, hipermarkety i działające przy nich stacje benzynowe. Pod logo firmy w całym kraju działa ponad 350 placówek różnego formatu. Brytyjskie Tesco ma w Polsce 350 sklepów, 27 stacji benzynowych i własne centra dystrybucyjne. Obroty firmy przekroczyły w ubiegłym roku 9,3 mld zł.

(mak)