02.02.2011

FM Bank przyspiesza prace nad franczyzą

Bank chce zbudować sieć w partnerstwie z innym branżowym graczem.

Duży bank sieciowy, jeden z niszowych graczy lub wiodący bank samochodowy – niebawem dowiemy się, z którym z nich FM Bank rozpocznie współpracę w celu utworzenia sieci franczyzowej. Działająca od roku instytucja finansowa specjalizująca się w produktach dla małych przedsiębiorstw postanowiła budować sieć partnerską. Skąd pomysł, by już na starcie dzielić łupy z konkurencją?

Zdjęcie placówki FM Bank.

Obecnie FM Bank ma 67 placówek własnych na terenie całej Polski.

- Nie mamy i nie zamierzamy rozwijać oferty dla klientów indywidualnych, więc zamierzamy pozyskać partnera, który swoją ofertą uzupełni nasz profil działalności – odpowiada Magdalena Dulczewska, wiceprezes zarządu FM Banku.

Przyznaje również, że partnerstwo z innym bankiem to asekuracja wymuszona niezbyt wysoką rozpoznawalnością marki FM Bank.

- Rzeczywiście nasza marka jest jeszcze młoda i wciąż mało znana, więc partner w postaci banku z rozbudowaną ofertą dla klienta detalicznego i o dość rozpoznawalnym brandzie byłby wskazany – mówi wiceprezes banku.

Z trzech branych obecnie od uwagę potencjalnych partnerów zarząd najprawdopodobniej wybierze jednego. Negocjacje wciąż jednak trwają i trudno precyzyjnie określić, kiedy zostaną zakończone, a tym samym kiedy pierwsze wspólne punkty franczyzowe zagoszczą na rynku.

Obecnie FM Bank ma 67 placówek własnych na terenie całej Polski i nie chce otwierać kolejnych punktów w tej formule. Zgodnie ze swoim biznes planem instytucja chce w tym roku osiągnąć tzw. break even point, czyli próg rentowności, w którym przychody ze sprzedaży pokrywają koszty stałe i zmienne przedsiębiorstwa.

- Aktywa banku zbliżają się do kwoty 300 mln zł. W perspektywie kilku najbliższych lat bank chce zgromadzić ponad miliard depozytów i udzielić tyle samo kredytów – zapowiada Magdalena Dulczewska. - Wkrótce bank będzie podwyższał kapitały, ale na tym etapie jeszcze nie planuje się pozyskiwania ich z giełdy.

(gum)