14.05.2011

FM Bank w końcu we franczyzie

Bank małych i mikro firm zbuduje system partnerski.

Poglądy zarządu FM Banku na rozwój sieci placówek franczyzowych zmieniły się diametralnie. Jeszcze przed rokiem, kiedy instytucja wchodziła na rynek, jej prezes Henryk Pietraszkiewicz zaprzeczał, by w planach było stworzenie systemu sieciowego. Kilka miesięcy temu przedstawiciele banku zaczęli przebąkiwać, że placówek własnych (jest ich 65 w całym kraju) już wystarczy. Dziś jest już pewne, że franczyzowe placówki FM Banku powstaną. Niewykluczone też, że oferta banku dla małych i mikro-firm zostanie powiększona poprzez nawiązanie współpracy z innymi rynkowym graczem. Wówczas biorcy otworzą punkty pod szyldem dwóch instytucji finansowych.

Zdjęcie placówki FM Bank.

Sieć FM Banku liczy obecnie 65 placówek w całej Polsce.

- Nasza koncepcja modelu franczyzowego zakłada uruchomienie w najbliższym czasie ok. 4-5 placówek na terenie całej Polski. Pierwsze umowy będą miały gwarantowany dostęp do bonusu w rozliczeniu z naszym bankiem – mówi Agnieszka Miedzińska-Kanabus, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej FM Banku. - Szczegółowe plany dalszego rozwoju sieci sprecyzujemy w czwartym kwartale 2011.

FM Bank chce nawiązywać współpracę z partnerami, którzy w swoim CV mogą pochwalić się doświadczeniem w pracy w branży pośrednictwa finansowego i znajomością tego rynku. Franczyzobiorca musi być osobą wcześniej niekaraną, a także posiadać kapitał niezbędny do otwarcia własnej placówki bankowej i zapewniający ciągłość jej funkcjonowania przez co najmniej trzy miesiące.

Zanim nasza placówka FM Banku otworzy swoje podwoje dla klientów, musimy przejść proces rekrutacyjny dla franczyzobiorców. Jego pierwszy etap to wypełnienie formularza aplikacyjnego. W nim zaproponujemy centrali lokal, w którym chcemy prowadzić działalność. Liczy się przede wszystkim jego lokalizacja. Najbardziej atrakcyjne są oczywiście punkty w pobliżu ruchliwych ulic z dużymi witrynami pozwalającymi na umieszczenie reklamy. Lokal powinien mieć ok. 40 m2, tak by spokojnie pomieścić 2-3 stanowiska z obsługą kasową.

Po tym, jak propozycja placówki zostanie zaakceptowana przez franczyzodawcę, przyszły biorca podpisuje umowę o zachowaniu poufności i zapoznaje się z umową franczyzową. Koszty związane z otwarciem własnej placówki FM Bank to ok. 45 tys. zł. Kwota pokryje wydatki związane z adaptacją lokalu do standardów sieci, a także na zakup systemu alarmowego, mebli i sprzętu biurowego, a także sejfów.

(gum)