15.06.2011

McDonald’s przestrzelił z prognozami

Sprzedaż ikony fast foodu na świecie wypadła poniżej oczekiwań.

Przychody McDonald's Corporation w okresie od maja 2010 do maja 2011 wzrosły o 3,1 proc. Rynkowi analitycy oczekiwali, że sprzedaż będzie większa o 3,6 proc. Jeszcze przed rokiem światowy lider fast foodu notował wzrost na poziomie 4,8 proc. Wyniki dotyczą wartości posiłków sprzedanych tylko w tych restauracjach sieci, które działają dłużej niż 13 miesięcy.

Pierwszy McDonald\'s w Polsce, zlokalizowany przy ulicy Świętokrzyskiej w Warszawie.

W najbliższych tygodniach McDonald’s uruchomi swoją stronę na Facebooku – do tej pory w Polsce istniał tylko fan page Fundacji Ronalda McDonalda.

McDonald's najbardziej może cieszyć się z wyników uzyskanych w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Tam klienci zostawili w restauracjach sieci o 4,3 proc. więcej pieniędzy niż w rok wcześniej. Znacznie gorzej było w Stanach Zjednoczonych, gdzie gastronomiczny gigant od kilku lat notuje słabsze wyniki. Rozczarowała też Europa, gdzie spodziewano się wzrostu sprzedaży o 4 proc., podczas gdy ostatecznie wyniósł on 2,3 proc. W USA McDonald's uzyskuje 35 proc. swoich przychodów, w Europie – 40 proc.

Prezes korporacji, Jim Skinner nie wydawał się jednak zdeprymowany wynikami gorszymi od oczekiwań.

- Modernizacja naszych restauracji, wsparta zmianami w menu oraz większą dostępnością naszej marki w dalszym ciągu pozwala spotkać się z ofertą McDonald's klientom na całym świecie – stwierdził w oficjalnym oświadczeniu.

Korporacja cały czas szuka sposobów na zwiększenie sprzedaży. W niektórych restauracjach europejskich wprowadziła elektroniczny system składania zamówień, który pozwala skrócić czas transakcji o 3-4 sekundy.

Zabiegi marketingowe będą dotyczyć także polskiego odcinka działalności sieci. W najbliższych tygodniach McDonald's dorobi się swojej strony na Facebooku – do tej pory w Polsce istniał tylko fan page Fundacji Ronalda McDonalda.

(gum)