29.06.2011

Carrefour Express w wersji mini

Mniejsza powierzchnia i pomarańczowe logo - to nowa odsłona supermarketów Carrefour Express. Pierwszy sklep w nowym formacie już działa w Warszawie.

Sklepy Carrefour Express pojawiły się na rynku w marcu 2010 roku. Najmniejszy z formatów sklepowych francuskiego giganta miał być przeznaczony dla lokali o powierzchni od 100 do 150 m,sup>2. Dziś osiedlowe markety spożywcze zmieniają wizerunek. Carrefour chce nawiązać współpracę z osobami dysponującymi lokalami o niedużej powierzchni – do 100 m2. Takie sklepy będą mieć pomarańczowe logo.

Sklep Carrefour Express.

Carrefour wprowadza mniejsze sklepy z pomarańczowym logo Express, ale nie oznacza to, że z rynku znikną "zielone" Expressy. Koncepty będą rozwijane równolegle.

- Nasz nowy format pomarańczowych sklepów Carrefour Express ma umożliwić klientom zrobienie najpotrzebniejszych zakupów w pobliżu domu czy miejsca pracy, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku dotyczące najmniejszych sklepów spożywczych, do których wchodzimy dosłownie na kilka minut - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i członek zarządu Carrefour Polska.

Wprowadzenie nowego, mniejszego formatu sklepów z pomarańczowym logo nie oznacza jednak, że z rynku znikną „zielone” Expressy. Carrefour będzie równolegle rozwijał oba formaty, podobnie jak większe super- i hipermarkety, które ma w swoim portfolio. Pomarańczowy Express jest po prostu odpowiedzią na zainteresowanie franczyzobiorców sklepami o mniejszej powierzchni i próbą wejścia do segmentu osiedlowych „spożywczaków”.

Rozwój najmniejszego z konceptów Carrefoura zainaugurowało 29 czerwca otwarcie sklepu przy ul. Świętokrzyskiej w Warszawie. Jest on wyposażony w dwa stanowiska kasowe, a jego powierzchnia sprzedaży wynosi niecałe 90 m2.

Carrefour jest francuską siecią handlową będącą numerem 1 dużej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie. Od momentu powstania firma otworzyła ponad 15 tys. sklepów, w tym prawie 5000 sklepów franczyzowych, w 34 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej. W Polsce Carrefour obecny jest od 1997 r.

(gum)