16.01.2012

Alior pod rękę z partnerem

Nowe placówki partnerskie będą powstawać w małych miejscowościach.

Według przedstawiciela Alior Banku, Michała Szymczaka, w bieżącym roku placówki partnerskie są na liście priorytetów w rozwoju firmy. Z uwagi na fakt, że funkcjonują one w niedużych miastach oraz gminach, lokalizację wybierają partnerzy.
- Nie mamy sztywno przyjętych reguł doboru miejscowości. Wychodzimy z założenia, że partner, podejmując z nami współpracę, przemyślał swoją decyzję - mówi Michała Szymczaka, specjalista ds. wsparcia placówek partnerskich.

Wnętrze placówki Alior Banku Fot. Alior Bank

Nie mamy sztywno przyjętych reguł doboru miejscowości. Wychodzimy z założenia, że partner podejmując z nami współpracę, przemyślał swoją decyzję - mówi Michał Szymczak.

Planując inwestycję należy liczyć się z wydatkiem 20-25 tys. na przygotowanie placówki – remont lokalu, zakup wyposażenia itp. Warto również, jak w przypadku każdego nowego biznesu, posiadać zaplecze finansowe, które umożliwi bezstresowe działanie w początkowej fazie funkcjonowania.

Alior Bank nie ma opłat wstępnych ani bieżących. Każdej placówce przyznawany jest budżet w wysokości 3 tys. zł rocznie na lokalne działania marketingowe. Dodatkowo partnerzy bezpłatnie otrzymują materiały promocyjne i kampanijne – ulotki, plakaty, naklejki na witryny. Te koszty pokrywa Departament Marketingu i PR banku. Koszty tzw. pakietu startowego dla nowej placówki, wizualizacji oraz wizytówek dla partnerów i ich pracowników, również leżą po stronie banku.

- Koszt inwestycji jest relatywnie niski, więc i szacowany okres zwrotu jest krótki. Zależy to od specyfiki lokalnego rynku, lokalizacji i podejścia sprzedażowego naszego partnera. Możemy jedynie zakładać średnią na całą sieć – ta waha się pomiędzy 3 a 8 miesięcy - wyjaśnia Michał Szymczak.

Alior Bank powstał 17 listopada 2008r. Z inicjatywy obecnego prezesa Wojciecha Sobieraja i dzięki finansowemu wsparciu grupy CarloTassara, która należy do znanego finansisty - Romana Zalewskiego. Sobieraj od pierwszego dnia postawił na agresywną kampanię reklamową i udało mu się zaskoczyć niezwykle silną konkurencję na polskim rynku. Obecnie pod szyldem Aliora działa 208 oddziałach własnych oraz 229 franczyzowych.

(lp)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0