15.03.2012

Młodzi klienci wymagają więcej

Żeby sprostać ich oczekiwaniom potrzebne są ciekawe kolekcje oraz działania marketingowe – mówi Aleksander Dubowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Moodo.

Jakie działania należy podjąć, aby zachęcić młodych ludzi do zakupu ubrań konkretnej marki?
Branża odzieżowa należy do jednej z najbardziej wymagających, podlega bowiem ciągłym zmianom wyznaczanym przez gusta klientów i zmieniające się trendy. Dlatego właściciel sklepu odzieżowego musi być niezwykle czujny i przewidujący, żeby móc błyskawicznie reagować na potrzeby klientów. Młodzi ludzie są szczególnie wymagającymi klientami, dlatego trzeba włożyć dużo pracy, aby odpowiedzieć na ich potrzeby. Klienci oczekują dużej różnorodności i częstej wymiany towarów. Są nastawieni na nowości, a my staramy się tym oczekiwaniom sprostać.

Aleksander Dubowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Moodo.

Przyszły franczyzobiorca sieci Moodo powinien mieć lokal o powierzchni 50-100 m2 mieszczący się w centrum miasta, przy handlowej ulicy lub w galerii. Koszt kompletnego wyposażenia sklepu (meble, kasy, manekiny, wieszaki itp.) wynosi ok. 500-800 zł/m2. Wydatki na adaptację lokalu zależą od jego stanu technicznego. Franczyzobiorca raz do roku wnosi opłatę licencyjną w wysokości 1,2 tys. zł.
Aleksander Dubowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Moodo

Jednak same nowości w sklepie nie wystarczą. Trzeba jeszcze podjąć szereg działań promocyjnych, które zachęcą do zakupu nowych kolekcji.
Czynnikiem, który ma niewątpliwy wpływ na branżę jest dynamiczny rozwój handlu elektronicznego. Prowadzenie e-sklepu daje klientom dostęp do naszego towaru w każdym momencie, bez względu na miejsce, czy czas. Poza tym wzmacnia się również rola internetu w działaniach promocyjnych i PR-owych. Bardzo dużą rolę odgrywają tu portale społecznościowe, takie jak Facebook, które umożliwiają zaprezentowanie kolekcji szerokiemu gronu odbiorców.

Rozmawiała (mak)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0