31.08.2012

Odmłodzona Żabka, Freshmarket jak supermarket

Jacek Roszyk, prezes spółki Żabka Polska, zapowiada remodelling sklepów convenience.

Na konferencji poświęconej nowej kampanii Żabki wspierającej sprzedaż pieczywa jej prezes ujawnił listę zmian, która czeka sieciowe sklepy. Nowe punkty zostaną wyposażone w dodatkowe lady chłodnicze, które pomieszczą więcej zamrożonych produktów. Mimo to asortyment zostanie ograniczony z blisko 2 tys. pozycji do 1,3 tys., a jego znaczną część – 30 proc. – będą stanowiły produkty marki własnej. Dodatkowo w sklepach znajdą się piece, w których ajenci dwa razy dziennie – rano i późnym popołudniem będą piec chleb i bułki. Projekty nowych sklepów uwzględniają wymienione zmiany. Starsze punkty czeka remont – ponad 1 tys. lokali zostanie odmłodzona.

Sklep Żabka

Obecnie działa 2750 sklepów pod logo Żabki. Do końca roku ma ich być 2900, co oznacza średnio jedno otwarcie dziennie.

- Sklepy Żabka zmieniają się wraz ze zwyczajami zakupowymi konsumentów. Oferując świeże pieczywo rano i po południu spełniamy oczekiwania naszych klientów zgodnie z naszym mottem jesteśmy "bliżej Ciebie" - mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Roszyk nie ujawnia jednak kosztów tej inwestycji, zapewnia jednak, że spółka będzie informowała, czy wprowadzenie pieców do sklepów opłaciło się. Nowa strategia, w której Żabka staje się również piekarnią wynika z badań przeprowadzonych przez firmę badawczą TNS Polska. Ok. 70 proc. klientów kupuje pieczywo rano i wczesnym południem, podczas gdy spożywane jest przez cały dzień – na śniadanie i kolację. Zdaniem Żabki, sprzedaż świeżego pieczywa również po godzinie 17 pozytywnie wpłynie na obroty ajentów. Z kolei zmniejszenie o 1/3 asortymentu ma przybliżyć punkty sieci do modelu convenience.
- Zakupy w sklepach tego formatu powinny trwać 3-4 minuty, dlatego jego asortyment nie może być zbyt obszerny – komentuje Jacek Roszyk.

Z kolei inne zmiany czekają Freshmarkety. Sklepy nadal będą prowadzone przez tych ajentów, którzy sprawdzili się w roli ajenta Żabki. Jednak nowo otwarte Freshmarkety będą większe niż do tej pory, bowiem powstaną w lokalach liczących nawet 400 m 2.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0