W przyszłym roku ma powstać 200 Freshmarketów, co oznacza co najmniej jedno otwarcie na dwa dni. Z kolei pod logo Żabki działa już 2750 placówek.
Środa
31.10.2012
Żabka Polska uruchomiła dwusetny Freshmarket. Firma zapowiada na przyszły rok kolejne 200 sklepów ze strefą kawiarnianą.
 

W grudniu 2011 roku miało miejsce otwarcie setnego sklepu Freshmarket. Wówczas, Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska zapowiadał, że do końca 2012 roku liczba placówek zwiększy się dwukrotnie. Słowa dotrzymał, bo plan został zrealizowany i to przed czasem. Kilka dni temu padła kolejna zapowiedź podwojenia liczby sklepów w przeciągu kolejnych 12 miesięcy. Jeśli dynamika rozwoju Freshmarketów zostanie zachowana, w 2014 roku pod wspólnym szyldem będzie działać 800 punktów.

- Klienci pozytywnie zweryfikowali nasz nowy pomysł na sklep convenience w konwencji deli jakim jest właśnie Freshmarket – mówi Jacek Roszyk. - W przyszłym roku planujemy kolejne podwojenie wielkości sieci. Każda z placówek będzie zawierała stoisko Freshcafe z gorąca kawą i przekąski.

Freshmarkety to sklepy convenience w konwencji deli zlokalizowane w centrach miasta oraz w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Prowadzą je zazwyczaj osoby, które sprawdziły się w roli ajenta w sieci Żabka. Freshmarkety, które już od placówek z zielonym płazem w szyldzie odróżnia większa powierzchnia sali sprzedaży oraz bogatszy asortyment, mają liczyć nawet 400 m2. O typowej dla sklepów convenience liczbie 1,5-2,5 tys. pozycji asortymentowych na półkach nie ma mowy.

- To dla mnie ogromne przeżycie. Lubię wyzwania i lubię współpracę z firmą Żabka Polska – mówi Jan Cegielski, ajent dwusetnego Freshmarketu, który wcześniej prowadził dwa sklepy Żabka. - Ostatnie tygodnie były bardzo wyczerpujące, ale dzięki temu w dniu otwarcia wszystko było dopięte na ostatni guzik. Teraz czeka mnie nowa przygoda, ale wierzę, że wszystko pójdzie po mojej myśli - dodaje partner firmy.

(boa)


Bolesław Adamiec, dziennikarz
Bolesław Adamiec
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.