30.11.2012

Nieoczekiwana zmiana partnerów

Nie udało się z BP, teraz kolej na Lukoil. Carrefour walczy o miejsce na stacjach paliw.

Starania francuskiej grupy handlowej o umieszczenie swojego asortymentu na stacjach paliw zaczęły się latem ubiegłego roku. W sierpniu 2011 doszło do podpisania umowy pomiędzy Carrefour a BP, na mocy której na stacjach pojawiły się „wyspy” z artykułami spożywczymi dostarczanymi przez Carrefour. Obie strony otrąbiły rozpoczęcie perspektywicznej współpracy, jednak po otwarciu 10 kolejnych modułów spożywczych i kilkunastu miesiącach kooperacji, zmieniły zdanie. „Etap testowy” dobiegł końca, a wysepki Carrefoura są wycofywane z BP.

Carrefour, mimo licznych zapytań, nie chce zdradzić, dlaczego projekt zakończył się fiaskiem. Nie rezygnuje jednak z planów zaistnienia na stacjach paliw. Lodówki z logo francuskiej sieci jeszcze nie zdążyły zniknąć ze stacji brytyjskiego operatora, a już pojawiają się u jego rosyjskiego konkurenta. Od 10 listopada Carrefour dostarcza produkty spożywcze do stacji Lukoil na warszawskiej Woli. Sklep – podobnie jak stacja paliw – czynny jest całodobowo. W ofercie, prócz nabiału, wędlin, warzyw i owoców, będzie również świeże pieczywo dostarczane z lokalnej piekarni oraz dania gotowe.

Stoisko warzywne w Carrefour

Od 10 listopada Carrefour dostarcza produkty spożywcze do stacji Łukoil na warszawskiej Woli. Punkty Carrefour na stacjach BP nie zostały jeszcze zamknięte.

- Liczymy, że klienci docenią koncept, jaki został wprowadzony na tej stacji paliw. Carrefour sprawdził podobne rozwiązania już w dużych i małych miastach, a także na wsiach. Jesteśmy przekonani, że doskonale wpasuje się także w ten segment rynku, którym są stacje benzynowe, dlatego zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z Lukoil Polska i otworzenie pierwszego sklepu - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska.

- Naszym celem jest zaspokojenie potrzeb klientów, wierzymy, że podjęta współpraca spotka się z życzliwym zainteresowaniem klientów. Dogodna lokalizacja, szeroki wybór produktów w rozsądnych cenach, obszerny parking oraz stała dostępność gwarantują powodzenie przedsięwzięcia – mówi Piotr Żuromski, dyrektor sprzedaży detalicznej Lukoil Polska.

Rosyjska marka Lukoil ma w Polsce 115 stacji. W ramach sieci BP działa ich ponad 400 - jest to największa sieć stacji wśród zagranicznych koncernów paliwowych w Polsce.

Nie wiadomo, czy współpraca z Lukoilem ma na razie formę testu, ani po jakim czasie obie strony dokonają bilansu kooperacji. Carrefour zwleka też z wyjaśnieniami, dlaczego zakłada sukces z Lukoilem, skoro nie osiągnął go wspólnie z największą siecią stacji na naszym rynku.

(gum)