14.03.2013

Z Greenpointu do małych miast

Sklepy Greenpoint będą powstawały w miastach liczących co najmniej 40 tys. mieszkańców.

Oferta sklepów Greenpoint skierowana jest do kobiet pomiędzy 25 a 40 rokiem życia. Za projekty ubrań oraz ich dystrybucję odpowiada firma Fandango, która działa na rynku od blisko 25 lat, jednak marka Greenpoint jest zdecydowanie młodsza i jest obecna na rynku od 2002 roku. Rozwój marki na przestrzeni 11 lat doprowadził do tego że na dzień dzisiejszy pod szyldem Greenpoint w całym kraju działają już 71 sklepów. Ostatnio sieć powiększyła się o sklep franczyzowy w Kozienicach, który został otwarty w marcu tego roku. Pod koniec ubiegłego roku Greenpoint uruchomił kolejny kanał dystrybucji – sprzedaż online.

Odzież w sklepie Greenpoint Fot. Greenpoint

na dzień dzisiejszy pod szyldem Greenpoint w całym kraju działają już 71 sklepów

- W rękach franczyzobiorców znajduje się 20 sklepów Greenpoint, chcielibyśmy jednak aby ich liczba systematycznie rosła. Mamy jednak świadomość tego, że cała branża odzieżowa cierpi z powodu spadku sprzedaży, rosnących kosztów oraz pogarszających się nastrojów konsumenckich. Ta sytuacja wymaga od nas rozważnego i przemyślanego rozwoju marki oraz zapewnienia franczyzobiorcom jak najlepiej przemyślanego konceptu, który pozwoli im wykorzystać czas spowolnienia na rozwój własnego biznesu – mówi Andrzej Dramski, dyrektor zarządzający sieci Greenpoint.

Fandango poszukuje partnerów w miastach liczących przynajmniej 40 tys. mieszkańców. Sklep powinien znajdować się w centrum handlowym albo przy głównej ulicy handlowej. Oczywiście przy wyborze lokalizacji franczyzobiorca może liczyć na pomoc ze strony firmy. Koszt uruchomienia sklepu z odzieżą Greenpoint jest szacowany indywidualnie dla każdego punktu. Firma nie pobiera opłat za przystąpienie do sieci, ani za funkcjonowanie w niej.

Franczyzobiorca otrzymuje pomoc w wyborze odpowiedniej lokalizacji i dostosowaniu jej do wymogów sieci . Firma Fandango zapewnia również szkolenia z zasad obsługi klienta oraz pełną opieką visual merchandisingu.

(mak)