Greenpoint kupuje Top Secret
Redan SA poinformował, że zawarł umowę z krakowską firmą Greenpoint, o sprzedaży aktywów związanych z prowadzeniem biznesu marki „Top Secret”. Transakcja obejmuje przede wszystkim sprzedaż praw ochronnych na znaki towarowe „Top Secret” oraz „DryWash”, praw do domen internetowych dotyczących biznesu marki „Top Secret”, w tym do domeny topsecret.pl. Greenpoint ma również kupić zorganizowaną część przedsiębiorstwa spółki Top Secret Fashion Story prowadzącej sklepy marki „Top Secret” i e-commerce topsecret.pl – czyli sieć sklepów stacjonarnych i sklep internetowy.
Wartość transakcji sprzedaży przez Redan została określona w przedziale od 11 do 14 mln zł. Ostatecznie będzie zależna przede wszystkim od obrotu, jaki zostanie osiągnięty ze sprzedaży towarów oznaczonych znakami towarowymi „Top Secret” i „DryWash” oraz innych produktów oferowanych w sklepach „Top Secret”, w okresie 18 kolejnych miesięcy począwszy od stycznia 2024 roku. Właśnie maksymalnie przez te 18 miesięcy Redan może jeszcze sprzedawać towary oznaczone tymi markami.
Umowa póki co ma charakter warunkowy. Jej realizacja uzależniona będzie od spełnienia kilku warunków zawieszających. Konieczne będzie uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zgody banku finansującego Redan (HSBC). Wszystkie warunki zawieszające powinny być spełnione do 30 czerwca 2024 roku. Jeżeli do tego czasu Greenpoint nie uzyska zgody UOKiK-u, zobowiązuje się znaleźć innego inwestora – takiego, który nie będzie takiej zgody potrzebował.
Brand przetrwa
W umowie jest mowa w sumie o 84 sklepach franczyzowych Top Secret, które przejmie nowy właściciel. Jeśli chodzi o Greenpoint, to ma on obecnie ok. 215 sklepów pod swoim szyldem. Co będzie dalej z siecią Top Secret i jej franczyzobiorcami?
– Umowy (franczyzowe – przyp.red.) zostaną naturalnie przedłużone. Franczyzobiorcy nie odczują żadnych komplikacji. Utrzymujemy dotychczasową i rozwiniemy sieć franczyzy zarówno Top Secret, jak i Greenpoint – zapewnia Marek Szostak, prezes zarządu Greenpoint SA. – Wszyscy franczyzobiorcy mogą spodziewać się wzmocnienia i polepszenia współpracy. Utrzymamy równolegle dwa brandy, które będą się uzupełniać i rozszerzać dotychczasową bazę klientów. Przewidujemy duże korzyści dla obu marek, a tym samym dla prowadzących je partnerów franczyzowych.
Redan od dłuższego czasu miał kłopoty z Top Secret. Borykająca się z kłopotami finansowymi spółka Top Secret w 2020 roku zawarła układ z wierzycielami o spłacie zobowiązań. Niestety, nie była w stanie go zrealizować. W sierpniu 2022 roku spółka złożyła więc wniosek o upadłość.
W ubiegłym roku Redan podpisał list intencyjny z Monnari, o sprzedaży znaków towarowych Top Secret i DryWash oraz udziałów w spółkach sklepowych. Negocjacje jednak nie zakończyły się sukcesem, o czym Monnari poinformowało dosłownie kilka dni temu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.