Spece od leasingu weszli na giełdę

Prowizje od sprzedaży produktów finansowych sięgają 10 proc. od wartości netto przedmiotu leasingu.
Piątek
25.10.2013
Pieniądze z debiutu Leasing Experts na New Connect mają posłużyć do rozbudowy sieci.
 

Leasing Experts to sieć brokerska pośrednicząca w sprzedaży produktów leasingowych, kredytowych oraz faktoringowych dla małych i średnich przedsiębiorstw. W jej skład wchodzi jedna placówka własna i ponad 60 należących do franczyzobiorców. To właśnie partnerzy stanowią kluczowy element w strategii rozwoju, umożliwiając powiększanie zasięgu sieci bez nakładów ze strony centrali.
- Firma nie ponosi kosztów utrzymania sieci sprzedaży, które wynoszą obecnie ok. 5 mln zł rocznie – tłumaczy Marcin Pawłowski, prezes Leasing-Experts.

Właśnie ten czynnik w dużej mierze przekonał inwestorów, którzy zdecydowali się kupić akcje spółki w jej ofercie publicznej na giełdzie New Connect. Dzięki emisji franczyzodawca pozyskał ponad 0,5 mln zł. Za te pieniądze zamierza rozbudować centralę i stworzyć centrum szkoleniowe we Wrocławiu. Część kapitału przeznaczy też na rozbudowę sieci.
- Zamierzamy intensywniej reklamować naszą ofertę franczyzową. Będziemy współfinansować opłaty franczyzowe dla biur rachunkowych, a także dofinansowywać kwartalne szkolenia wszystkich oddziałów Leasing Experts - zapowiada Marcin Pawłowski. - Do końca 2013 roku pod naszym szyldem działać będzie 90 oddziałów, w przyszłym dołączy do nich kolejne 30.

Duże nadzieje wiązane są też z projektem budowy funduszu leasingowego przeznaczonego do finansowania nieruchomości komercyjnych. To nowość na rynku, która ma zapewnić spółce miano branżowego pioniera.

Opłata licencyjna za przystąpienie do sieci Leasing Experts wynosi 10 tys. zł netto. Do końca 2013 roku obowiązuje natomiast promocja dotycząca opłaty miesięcznej, która jeszcze przez kolejne dwa miesiące pozostanie na poziomie 100 zł. Franczyzobiorcy mogą zaoferować klientowi wybór między ofertami 17 firm leasingowych oraz 10 banków dla małych i średnich przedsiębiorstw. Po podpisaniu umowy przechodzą 10-dniowe szkolenie w centrali firmy oraz najlepszych placówkach sieci.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz