Jeśli fast food, to w galerii

Kadra zarządzająca restauracji oraz pozostali pracownicy przechodzą szkolenie. W przypadku partnera, który rozpoczyna współpracę z McDonald’s musi się on liczyć z trwającym kilka miesięcy szkoleniem.
Czwartek
10.04.2014
Restauracje typu fast food rządzą w galeriach handlowych. Prym wiedzie McDonald’s.
 

Logo Złotych Łuków można znaleść już w 332 lokalizacjach w Polsce. Większość restauracji (203) należy do franczyzobiorców, a właściwie multibiorców. Okazuje się bowiem, że na jednego przedsiębiorcę przypada średnio 3,5 restauracji. To sprawdzony sposób budowania sieci w oparciu o partnerów, którzy już się sprawdzili.
– Franczyza McDonald’s wiąże się z przejęciem już istniejącej restauracji, prowadzonej obecnie przez centralę. Udzielamy franczyzy nowym franczyzobiorcom wyłącznie na już działające lokale – mówi Monika Dąbrowska, menedżer ds. franczyzy McDonald’s Polska.

Dwie ostatnio otwarte restauracje znajdują się w centrach handlowych: w Sieradzu w Galerii S oraz w największym centrum handlowo-rozrywkowe w aglomeracji kalisko-ostrowskiej - Galerii Amber w Kaliszu. W każdej z nich zatrudnienie znalazło po ok. 40 pracowników. Co czwarta część załogi zajmują stanowiska menedżerów. - Centra handlowe, sąsiedztwo hipermarketów to dla McDonald’s jeden z ważniejszych obszarów rozwoju sieci w Polsce – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Całkowita inwestycja w biznes wynosi od 2,3 do 3,8 miliona złotych, z czego franczyzobiorca płaci 40 proc. z własnych środków, resztę finansuje z kredytu bankowego. Od każdego z kandydatów wymagane są środki własne w kwocie min. 1,2 miliona zł. Ponadto partner co miesiąc odprowadza 5 proc. obrotów z tytułu opłaty bieżącej i 4,4 proc. na cele marketingowe.  W zamian franczyzobiorca otrzymuje prawo do korzystania z obiektu restauracji, która formalnie należy do centrali. Ma również dostęp do sprawdzonych źródeł zaopatrzenia podlegających stałej kontroli jakości oraz dostęp do sieci firm serwisowych i innych usługodawców.  Z kolei po stronie franczyzobiorcy leży obowiązek przestrzegania ustalonych receptur, stosowania określonego wyposażenia, urządzeń reklamowych, dekoracji wnętrza i umeblowania.
(dw)


POPULARNE NA FORUM

Jedzenie na zamówienie

Jeśli chodzi o pizzę nic nigdy nie przebije pizzerii Amar! Ich pizza na dowóz w Bydgoszczy to najlepszy fast food w mieście. Lubię spotkać się ze znajomymi i zjeść...

18 wypowiedzi
ostatnia 18.04.2018
Subway podsumowuje rok

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Subway - kanapki

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

45 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Jak można sobie pozwolić na taką opcję to dlaczego nie? Po zmianie pracy nie miałam kompletnie czasu na gotowanie bo ilosć obowiązków mnie przytłoczyła, ale chciałam...

52 wypowiedzi
ostatnia 15.04.2018
Strona internetowe dla gastronomii i cateringu

Ciekawe propozycje daliście na temat asortymentu gastronomicznego. Nie jest to łatwy dział i są dość spore różnice cenowe i jakościowe. Według mnie w tej branży...

39 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2018
Zdrowo i Zielono

Jesli chcesz prowadzić zdrowy tryb życia, interesujesz się różnymi dietami i ich wpływem na organizm zapraszam na stronę http://zdrowoizielono.pl/. Na blogu uzyskasz...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2018
Tani lokal gastronomiczny. Podejrzane czy nie?

A już wyposażony? bo może po prostu sprzęty kiepskie też mają... posprawdzaj sobie bo znajoma tak miała tanie zmywarki to jej padły i zalały pół lokalu. Teraz...

8 wypowiedzi
ostatnia 11.04.2018
Otwieramy kebab

Jak sprzęt to też kupować tylko solidny, na przykład z Winterhalter - takie firmy które są na rynku od wielu lat są najlepsze bo sprawdzone

7 wypowiedzi
ostatnia 11.04.2018
zobacz więcej na forum