Poniedziałek
28.04.2014
McDonald’s, Taco Bell, Burger King walczą o pozycję lidera i nie przebierają w środkach.
 

Za oceanem rozpoczęła się wojna śniadaniowa. Specjalizująca się w kuchni meksykańskiej Taco Bell rzuciła rękawicę śniadaniowemu liderowi amerykańskiego rynku, czyli sieci McDonald's. W telewizyjnych spotach reklamowych śniadania w Taco Bell zachwala sam Ronald McDonald, a dokładnie 23 mężczyzn nazywających się dokładnie tak samo jak maskotka McDonald's. W kastingu do reklamy wzięło podobno udział 400 osób, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, które chciały potwierdzić, że śniadanie z Taco Bell jest lepsze niż to z McDonald's. Oczywiście McDonald's nie puścił całej sprawy mimo uszu, jednak, jak na giganta przystało, zachował do Taco Bell odpowiedni dystans publikując na swoim fanpage prawdziwego Ronalda McDonalda i podpis: „Naśladowanie, to najszczersza forma pochlebstwa”. Na razie walka o klienta sprowadza się do przepychanek w internecie i kolejnych spotów produkowanych przez Taco Bell, bo udział McDonald's w rynku śniadaniowym utrzymuje się na niezmienionym poziomie.

Spoty reklamowe bezpośrednio nawiązujące do McDonald's są nie wyłącznie domeną Taco Bell. Walka na reklamy, w których różne sieci fast food chcą udowodnić, że są lepsze od McDonald's trwa od lat. Obecnie w Polsce emitowany jest spot Burger King, który nie wskazuje bezpośrednio na McDonald's, ale porównuje kanapki serwowane przez króla burgerów z innymi, serwowanymi w opakowaniach nawiązujących wyglądem do tych z Mcdonald's.

Kilka lat wcześniej w innej reklamie mały chłopiec jest notorycznie okradany z frytek McDonald's przez swoich kolegów. Sytuacja zmienia się diametralnie, gdy zakrywa jedzenie torebką z Burger Kinga.

Wojna trwa również na Facebooku. Jedną z najgłośniejszych potyczek była akcja na norweskim fanpage Burger Kinga, która miała miejsce zimą tego roku. Administratorzy byli niezadowoleni z negatywnych komentarzy dotyczących produktów Burger Kinga i postanowili oddzielić ziarno od plew, czyli prawdziwych fanów marki od pseudofanów. Każdy, kto zdecydował się odejść z fanpage otrzymał na pocieszenie bon na kanapkę z McDonald's. W ten sposób liczący 38 tys. fanów fanpage skurczył się do 8 tys. Pozostali woleli Big Maca i rezygnację z „lubienia” Burger Kinga.

(mak)

 


POPULARNE NA FORUM

Zdrowo i Zielono

kontynuując wątek zapraszam również na ciekawy blog o zdrowej żywności gdzie znajdziecie wiele fit przepisów

9 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2018
Zdrowo i Zielono

W ostatnim czasie bardzo popularne zrobiły się zdrowe przekąski oraz lunch który można bez problemów zabrać np. do pracy. Wymieniono już tu kilka stron a ja dorzucam...

9 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2018
Franczyza 7Street - jakie opinie?

watches for men -- mens watches -- womens watches

4 wypowiedzi
ostatnia 11.10.2018
Piec do pizzy - jaki wybrać ?

jeżeli poszukujesz naprawdę dobrego pieca do pizzy zapraszam do kontaktu z zespołem gastrro.pl doradzą i przygotują ciekawą ofertę. Pieców jest tak dużo, że trzeba...

56 wypowiedzi
ostatnia 10.10.2018
Dobre miejsce na pizzerię

A jak uważacie są w okolicy jakieś dobre firmy które wykonują cięcie stali (https://gomar.org.pl/) ?

2 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Franczyza 7Street - jakie opinie?

Nie wiem czy to na tyle znana marka, że warto. Osobiście nie słyszałem. Widzę, w mapach Google https://maps.google.com, że głównie są w Warszawie. Ja szukałem tutaj...

4 wypowiedzi
ostatnia 08.10.2018
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Temat opłacalny jak najbardziej, coraz więcej ludzi jednocześnie chce dobrze wyglądać i jednocześnie dużo pracuje, przez co niema czasu na robienie posiłków w domu....

53 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

Nie polecam współpracy z Lody Przygoda. Jeśli nie chcesz stracić kasy, to uważaj na tych byznesmenuf.

9 wypowiedzi
ostatnia 02.10.2018