Credit Agricole idzie pod prąd

W ostatnich latach w branży coraz częściej mówi się o tym, że tradycyjne placówki bankowe odchodzą do lamusa, wypierane przez komputery i smartfony. Znamienna jest reklama, w której bohater wpada do placówki tylko po to, by napić się wody, ku rozpaczy porastających pajęczynami doradców w okienkach. Zmiany w myśleniu o roli tradycyjnych lokali bankowych widać już w rynkowej praktyce. Niedawno mBank wprowadził punkty w wersji „lekkiej”, wyposażone w ekrany dotykowe i video-ściany. Mają on dać klientom jak największą samodzielność w przeglądaniu oferty. Inne banki, choć może nie idą tak daleko, starają się raczej utrzymać bieżący stan posiadania lokali, niż powiększać sieć. Tak jest choćby w przypadku Alior Banku, w którym po przekroczeniu liczby 400 punktów partnerskich nowi franczyzobiorcy zaczęli obejmować raczej istniejące placówki, niż otwierać nowe.
Na tle rynkowych zjawisk strategia Credit Agricole to rara avis. Już teraz z ponad 800 placówkami francuska marka ma jedną z najliczniejszych sieci na rynku. A punktów ma przybywać – i to w trzech formatach, zróżnicowanych pod względem oferty. W 425 lokalach własnych bank oferuje wszystkie swoje produkty i usługi banku, począwszy od kont, przez kredyty, karty kredytowe, oszczędności, po fundusze oraz ubezpieczenia. Punkty własne obsługują klientów detalicznych i firmowych. W placówkach franczyzowych, których jest obecnie 37, sprzedawane są kredyty gotówkowe i karty kredytowe. Wkrótce ich oferta powiększy się o konta i depozyty.
– Placówki te zajmą się także obsługą posprzedażową tych produktów – zapowiada Edyta Dziak, dyrektor Departamentu Wsparcia Sieci Pośredniej w banku Credit Agricole
Trzeci format w ramach Credit Agricole to biura kredytowe oferujące tylko jeden produkt – kredyt gotówkowy. Działa ich obecnie 371, a centrala banku wiąże z nimi spore nadzieje. Ich wyrazem ma być nowy szyld – CA Express. I mimo że ostatnio np. Alior Bank z formatu ekspresowego się wycofał, Credit Agricole wierzy w jego potencjał.
–To zupełnie inny model biznesowy niż Alior Banku. Nasze biura kredytowe, które będą działały pod nazwą CA Express to sieć partnerska, prowadzona przez zewnętrznych współpracowników – agentów. Lokalizacje, w których powstają, to mniejsze miejscowości, są to też punkty, które oferują jeden nasz produkt – kredyt gotówkowy – tłumaczy Edyta Dziak.
Rozbudowa sieci ma być prowadzona w oparciu o szczegółową analizę rozmieszczenia istniejących już placówek. Chodzi o to, by nowe lokalizacje nie pokrywały się z już istniejącymi.
– W tym roku planujemy intensywny rozwój sieci partnerskiej, w pierwszej kolejności biur kredytowych. Na podstawie analiz wybraliśmy ponad 100 powiatów, w których widzimy największy potencjał i tam kierujemy na razie naszą ofertę dla nowych współpracowników – agentów. Wkrótce będziemy też przekształcać wybrane, istniejące już biura na placówki partnerskie. Będzie to dotyczyło miejscowości, w których nie mamy placówek własnych. Planujemy otworzyć ponad 100 nowych biur kredytowych, a w drugiej połowie roku zacząć rozszerzać także sieć placówek partnerskichm z obecnych 37 do 100 – mówi Edyta Dziak.
Jego zdaniem pomimo dynamicznego rozwoju kanałów zdalnych, a zwłaszcza aplikacji mobilnych, zapotrzebowanie na kontakt osobisty z doradcą nie słabnie. Zmienia się struktura demograficzna społeczeństwa. Coraz więcej w nim ludzi starszych, którzy nie czują się komfortowo w świecie finansów bez przyjaznego wsparcia profesjonalistów, którym ufają.
ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Komfort klienta przekłada się na biznes franczyzobiorcy – uważa Alior Bank, proponując nową aranżację wnętrz w placówkach partnerskich.
– Niemal co piąty franczyzobiorca VeloBanku prowadzi więcej niż jedną placówkę – mówi Wojciech Olearnik, dyrektor departamentu sieci partnerskiej VeloBanku.
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
– Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce – zapowiada Daniel Gawryczuk, prezes zarządu DG-INWEST.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.