Prowadziłam biuro podróży od 16 lat. Ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która umie przyciągnąć klientów i cieszy się ich zaufaniem.
Magdalena Klimek, franczyzobiorczyni Wakacje.pl (na zdjęciu w środku)
Środa
14.02.2018
Wakacje.pl otworzyły setne biuro podróży. Na ten rok franczyzodawca zaplanował uruchomienie jeszcze wielu nowych placówek.
 

W tej chwili Wakacje.pl mają dwa salony własne i aż 98 franczyzowych. Najnowsza placówka została otwarta w ostatnią sobotę, w niewielkim Osielsku w woj. kujawsko-pomorskim. Biuro mieści się w galerii handlowej, pracują w nim trzy osoby. Jego właścicielka ma wieloletnie doświadczenie w branży turystycznej.
– Prowadziłam biuro podróży od 16 lat. Ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która umie przyciągnąć klientów i cieszy się ich zaufaniem – mówi Magdalena Klimek, obecna franczyzobiorczyni Wakacje.pl. – Możemy cały czas poruszać się w ramach tej samej bazy klientów, albo zrobić duży krok do przodu i czerpać z narzędzi, wiedzy i zasobów większej organizacji, jak Wakacje.pl, która będzie napędzać nam biznes. Zmieniłam więc logo, aranżację lokalu dostosowałam do standardów marki i zrobiliśmy huczne otwarcie. Czas, by biznes ruszył z kopyta.

Wakacje.pl działają na turystycznym rynku od 19 lat. Startowały jako internetowe biuro podróży, a od 2011 roku budują sieć salonów sprzedaży. Jako multiagent turystyczny dysponują ofertą ponad 100 touroperatorów, do której dostęp uzyskują też wszyscy franczyzobiorcy. Do sieci mogą przystąpić już funkcjonujące na rynku biura podróży, ale możliwe jest też uruchomienie placówki od podstaw. Koszt inwestycji szacowany jest na ok. 21 tys. zł. Na tę sumę składają się aranżacja wnętrza i umeblowanie, wizualizacja zewnętrzna oraz pakiet startowy, w tym zestaw gadżetów reklamowych i odzież służbowa. Do tego trzeba doliczyć zakup sprzętu biurowego i ewentualne prace remontowe. Nie ma opłat licencyjnych, franczyzowych ani marketingowych.
Franczyzobiorcy otrzymują od centrali wsparcie zarówno na etapie otwarcia, jak i w trakcie trwania współpracy – zapewnia Klaudyna Mortka, rzeczniczka Wakacje.pl. – Nasi partnerzy mogą liczyć na nasze zaangażowanie przy poszukiwaniu lokalu oraz projektowaniu wnętrza i witryny. Otrzymują m.in. know-how marki, narzędzia szkoleniowe i sprzedażowe, a także wsparcie marketingowe czy księgowe.
W planach na ten rok jest otwarcie kolejnych 20 salonów. Marka chce rozwijać się i w dużych, i w małych miastach. Do priorytetowych lokalizacji, w których Wakacje.pl chcą zawiesić swoje kolejne szyldy, należą m.in. Kielce, Wrocław, Łódź, Szczecin, Zabrze, Opole, Konin, Łomża.


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

POPULARNE NA FORUM

Czy warto prowadzić biuro podróży?

Moim zdaniem biuro podróży to zawsze dobry interes, zapotrzebowanie na takie usługi z roku na rok jest co raz większe, co raz więcej ludzi nie chce siedzieć w domu tylko...

34 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Noclegi dla firm - czy warto?

Jak potrzebujecie wyposażenia hotelu to sprawdźcie sobie firmę http://womeb.com.pl/meble-hotelowe-restauracyjne/ Dostaniecie u nich bardzo fajnie wykonane meble. W dodatku ...

16 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Pensjonat - warto czy nie?

To bardzo ciekawy temat. Warty zbadania. color switch little big snake

2 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Hotelik

Thanks for the useful post, I go to your site just in search of such information 192.168.1.1

23 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2018
Hotelik

Ciężko jest wybrać dobre miejsce co nie :D Też mnie co roku trapił ten problem. Ale w zeszłym roku ten wpis https://www.morzeweb.pl/blog/gdzie-nad-baltyk/ pomógł mi...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Domki zamiast hotelu

Nad morzem to w sumie ciężki wybór bo i domków i hoteli jest multum. Ja co roku posiłkuję się tym blogiem https://www.morzeweb.pl/blog/gdzie-nad-baltyk/ w wyborze...

24 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Pensjonat - taki pomysł od dawna chodzi mi po głowie. Zawsze chciałem prowadzić własny biznes jednak zawsze nie było czasu lub praca pochłaniała całkowicie. Tymczasem...

2 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Betrug!!!!. Wir haben in Warschau-Modlin ein Auto mit mehr Schäden erhalten als im Übergabeprotokoll angegeben. Das haben wir dem Mitarbeiter sofort gemeldet. Bei...

28 wypowiedzi
ostatnia 05.06.2018