W grupie korzystniej
Grupa Chorten w tym roku podpisała ponad 150 umów partnerskich. Obecnie działa w niej blisko 2,5 tys. sklepów.
– Nadal widzimy bardzo duże perspektywy do pozyskiwania kolejnych partnerów, którzy chcą być niezależni, a jednocześnie zyskiwać na wspólnym efekcie skali – mówi Monika Kosz-Koszewska, dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Grupy Chorten.
Generalnie w dzisiejszych realiach gospodarczych niezależny handel detaliczny jest dużym wyzwaniem. Przy wysokiej inflacji, rosnących kosztach mediów, zmienności prawa i problemach z zatrudnianiem oraz konkurencją zagranicznych sieci trudno o rentowność prowadzenia działalności gospodarczej. Dlatego też łatwiej działać w ramach większej sieci.
– Od kilku lat obserwujemy większe zainteresowanie współpracą z nami. Powodów jest kilka. Przede wszystkim indywidualnym kupcom jest coraz trudniej konkurować na rynku i samodzielnie uzyskiwać dobre ceny u producentów i dystrybutorów. My możemy im to zapewnić, a do tego nasza marka staje się coraz bardziej znana w całym kraju. Mamy już zasięg ogólnopolski, a konsument coraz bardziej myśli „sieciowo”, stawia na to, co jest mu znane. Poza tym w porównaniu z innymi sieciami oferujemy partnerski model współpracy – nasze umowy nie zawierają kar, partnerzy mają miesięczny okres wypowiedzenia, bez żadnych obwarowań prawnych – tłumaczy Monika Kosz-Koszewska.
Dodaje, że spożywka to produkty pierwszej potrzeby, na które nigdy nie zabraknie chętnych. Dlatego też działalność w tej branży nadal jest dobrym pomysłem na biznes, pomimo trudniejszych warunków gospodarczych.
– Prowadzenie sklepu może dawać właścicielowi godny zarobek, o ile umie dostosować się do oczekiwać konsumenta – zapewnia Monika Kosz-Koszewska.
Przy tym do grupy Chorten wchodzą przede wszystkim sklepy już funkcjonujące na rynku, które szukają wzmocnienia biznesowego.
– Jednak wielu naszych partnerów rozwijając się wspólnie z nami otwiera też kolejne, zupełnie nowe placówki, gdy widzą w okolicy taki potencjał i mają zaplecze organizacyjna-finansowe. Przy otwieraniu nowego sklepu kluczowa jest dobra lokalizacja – mówi Monika Kosz-Koszewska.
Duża niezależność
Współpraca z grupą Chorten to tzw. miękka franczyza. Właściciele sklepów działających pod szyldem tej marki funkcjonują samodzielnie, a centrala nie zagląda im do obrotów. Nie ma tu żadnych opłat licencyjnych, tylko administracyjne, które są zróżnicowane regionalnie.
– Właściciel nie musi w żaden sposób inwestować, wręcz przeciwnie, to my inwestujemy w nowe obrandowanie zewnętrzne. Naszą rolą jest wesprzeć sprzedaż, dając m.in. dobre warunki zakupu towaru niedostępnego dla innych sklepów w oparciu o blisko 800 umów handlowych, ogólnopolskich i regionalnych – mówi Monika Kosz-Koszewska.
Centralę i partnerów łączą wspólne akcje promocyjne – gazetowe, plakatowe, billboardowe czy okazjonalne. Franczyzodawca zapewnia też kupcom m.in. dostęp do platformy i aplikacji mobilnej, przez którą można składać zamówienia produktowe, sprawdzać rozliczenia, brać udział w targach online, zamawiać materiały reklamowe, sprawdzać umowy handlowe. Sklepy partnerskie mają dużą autonomię w wyborze dostawców i określaniu polityki cenowej.
– Każda placówka jest pod skrzydłami naszego koordynatora. Zapewniamy wsparcie marketingowe, a także szkoleniowe i związane z remodelingiem – mówi Monika Kosz-Koszewska.
W tym roku firma planuje dalszy rozwój regionalny sklepów i pozyskiwanie nowych dostawców. Natomiast w przyszłym wdroży aplikację konsumencką, która będzie narzędziem nie tylko dotarcia do klientów i wsparcia sklepów, ale także współpracy przy projektach z producentami.
– Będziemy również kontynuować pracę merytoryczną z naszymi partnerami poprzez pogłębianie szkoleń – mówi Monika Kosz-Koszewska.
Co miesiąc firma obrandowuje kilkanaście nowych punktów. W tej chwili najbardziej rozwija się na terenach centralnej, południowej i zachodniej Polski. Wraz ze wzrostem liczby sklepów rozwija się też jej centrala. Obecnie biuro powiększa się o kolejne piętro.
WIZYTÓWKA CHORTEN
Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.
- 2,5 tys. sklepów w Polsce
- 150 nowych sklepów partnerskich w tym roku
- brak opłat licencyjnych
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
– Choć rynek w branży spożywczej jest bardzo konkurencyjny, nadal można na nim otwierać rentowne sklepy – mówi Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Wykładziny obiektowe Gdańsk
Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)