Nowe centrum dystrybucyjne Stokrotki

Franczyzobiorcy przeszkoleni / Stokrotka organizuje szkolenia wstępne dla franczyzobiorców i pracowników sklepów skoncentrowane na praktycznych aspektach prowadzenia placówki oraz szkolenia e-learningowe dotyczące pracy na wszystkich stanowiskach.
Czwartek
28.12.2023
W Rzeszowie otwarto nowe centrum dystrybucyjne Stokrotki. Magazyn o wielkości 26 tys. mkw. wspiera rozwój sieci w Polsce południowo-wschodniej.
 

Zlokalizowany w województwie podkarpackim magazyn to czwarte centrum dystrybucyjne Stokrotki w Polsce. Docelowo ma on zaopatrywać w artykuły spożywcze 300 sklepów sieci.

– W całym kraju działa i powstaje coraz więcej Stokrotek, dlatego wzrostowi liczby naszych sklepów towarzyszy dynamiczna rozbudowa sieci logistycznej. Nowe centrum dystrybucyjne umożliwia nam zwiększenie efektywności działań w województwie podkarpackim. Skracamy czas potrzebny na dostawy produktów do istniejących sklepów i stwarzamy możliwość do powstawania nowych. Stokrotka proponuje klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych cenach, szczególny nacisk kładąc na produkty świeże. Jakość i bliskość dostaw, osiągana także dzięki efektywnej logistyce, ma więc dla naszej sieci bardzo duże znaczenie – mówi Daria Raganowicz, specjalista ds. PR i komunikacji zewnętrznej Stokrotki.

Usprawnienia w pracy

W rzeszowskim centrum dystrybucyjnym zastosowano wiele rozwiązań zapewniających logistyce Stokrotki bardzo dobrą efektywność. W nowym magazynie kompletacja towarów odbywa się za pomocą systemu głosowego – voice picking. Przekazuje on pracownikom wyposażonym w słuchawki komunikaty wskazujące lokalizację, do której należy się udać, i liczbę produktów, którą trzeba pobrać.

W nowym magazynie wdrożone zostały także rozwiązania przyjazne środowisku. Zastosowano ledowe oświetlenie, a system chłodniczy zoptymalizowano pod względem zużycia energii i oparto o wykorzystanie naturalnych gazów. Dodatkowo konstrukcja budynku umożliwia montaż rozwiązań pozwalających na pozyskiwanie energii z odnawialnych źródeł.

W tym roku, stawiając na rozbudowę sieci logistycznej, Stokrotka oprócz centrum dystrybucyjnego otworzyła także trzy nowe magazyny regionalne – w Bydgoszczy, Białymstoku i Wrocławiu. Obecnie firma posiada cztery duże i nowoczesne centra dystrybucyjne: w Rzeszowie, Teresinie w województwie mazowieckim, Psarach w województwie śląskim i w Lublinie oraz sieć magazynów regionalnych.

Franczyza Stokrotki

Stokrotka to w dużej mierze sklepy własne, jednak franczyza stanowi dla firmy istotny element rozwoju. W tej chwili w ramach sieci działa ponad 900 placówek, w tym 83 franczyzowe – markety o powierzchni od 200 do 400 mkw. i supermarkety powyżej 400 mkw. Stokrotka pomaga swoim franczyzobiorcom oferując m.in. wsparcie finansowe, które w przypadku najlepiej rokujących projektów może pokrywać nawet 90 proc. inwestycji. Oznacza to kwotę od 300 tys. zł do nawet 1 mln zł.

– Każda planowana inwestycja poddawana jest szczegółowej analizie. Kluczowe są dla nas dwa czynniki – nasi partnerzy i miejsca, w których chcą prowadzić oni swoje sklepy. Lokalizację placówki może zaproponować franczyzobiorca lub sieć. Umowa franczyzowa podpisywana jest na sześć lat, a następnie przedłużana. W takim przypadku ponownie oferujemy wsparcie finansowe na remont sklepu – informuje Katarzyna Stadler, dyrektor franczyzy Stokrotki.

Dostawy sześć razy w tygodniu

Sieć organizuje szkolenia wstępne dla franczyzobiorców i pracowników sklepów skoncentrowane na praktycznych aspektach prowadzenia placówki oraz szkolenia e-learningowe dotyczące pracy na wszystkich stanowiskach. Firma pomaga również partnerom w rekrutacji i bieżących sprawach związanych z zarządzaniem placówką. Dzieje się to już od momentu podpisania umowy franczyzowej. Partnerzy sieci mogą również przez cały okres współpracy liczyć na doradztwo opiekunów.

Czas przygotowania sklepu do otwarcia wynosi mniej więcej cztery miesiące. Dostawy z magazynów Stokrotki realizowane są do sklepów sześć razy w tygodniu. Wszystkie placówki sieci wyposażone są w system IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i wskazuje zapotrzebowanie na konkretne produkty.

 

WIZYTÓWKA STOKROTKI

Sieć sklepów spożywczych.

  • liczba sklepów: 900
  • liczba sklepów franczyzowych: 83
  • powierzchnia marketów: 200-400 mkw.
  • powierzchnia supertmarketów: powyżej 400 mkw.

 


Dofinansowanie inwestycji / Stokrotka pomaga swoim franczyzobiorcom oferując m.in. wsparcie finansowe, które w przypadku najlepiej rokujących projektów może pokrywać nawet 90 proc. inwestycji. Oznacza to kwotę od 300 tys. zł do nawet 1 mln zł.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Wykładziny obiektowe Gdańsk

Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.04.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022