10.02.2006

Stacje lokalne pójdą w sukurs Radiu Zet

Właściciel Radia Zet może zainwestować nawet 40 mln zł w zakup lokalnych stacji. Chce zbudować grupę z 44 współpracującymi podmiotami.

Eurozet ma w swoim portfolio ogólnopolskie Radio Zet i młodzieżową, ponadregionalną Radiostację. Chce włączyć do grupy przynajmniej część z 44 stacji lokalnych, z którymi już współpracuje, sprzedając ich czas reklamowy.

Eurozet sprzedaje czas reklamowy pakietu stacji niezależnych. By je zachować, właściciel Radia Zet w drugiej połowie stycznia zaproponował tym podmiotom kupno udziałów.
Pakiet stacji lokalnych ma sens ekonomiczny przy 35-40 podmiotach. Tyle stacji chcemy utrzymać. Naszą ofertą zainteresowało się na razie kilka stacji. Z każdą będziemy prowadzić indywidualne rozmowy — powiedziała gazecie "Puls Biznesu" Monika Bednarek, która od kilku lat niezmiennie deklaruje, że może przeznaczyć na tego typu inwestycje do 40 mln zł.

Eurozet dostarcza 41 stacjom lokalnym serwisy informacyjne, w miejsce BBC, które wycofało się z Polski. Deklaruje też pomoc przy restrukturyzacji działów administracyjnych czy technicznych.

Podmioty, z którymi współpracuje Eurozet, to ostatnie niezależne stacje lokalne na rynku. Większość dołączyła już do sieci. Przykładami mogą być budowana przez powiązane z RMF Multimedia sieć RMF Maxxx czy Vox FM powstająca na bazie stacji byłego Radia Plus.

Więcej: Magdalena Wierzchowska, "Puls Biznesu" 10 lutego 2006 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0