Konsumenci są optymistami
W ubiegłym roku wyraźnie poprawiły się wskaźniki ufności konsumenckiej, wynika z najnowszego raportu Głównego Urzędu Statystycznego. Bieżący wskaźnik ufności wynosił w grudniu minus 13,4 punktu proc. i był o 4 pkt. proc. wyższy niż w tym samym okresie 2005 r. Również wskaźnik średniej rocznej wzrósł z porównaniem z 2005 r. o 7,2 pkt. proc.
Badania wykazały poprawę wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej. Był on w grudniu na poziomie minus 14,9 pkt. proc. Średnia roczna względem 2005 r.wzrosła w tym przypadku o 8,7 pkt. proc.
Dobrze wyglądają też badania dotyczące sytuacji finansowej gospodarstw domowych. Średnia ocen za ubiegły rok była wyższa aż o 8,8 pkt. proc. od średniej za rok 2005. Wzrosła też średnia dotycząca oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych. Była ona w 2006 r. o 5,9 pkt. proc. wyższa niż średnia za rok 2005.
Według GUS, Polacy coraz mniej boją się utraty pracy. Badania obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia wykazały tendencję malejącą. Spadek obaw w porównaniu lat 2006 i 2005 wyniósł 18,5 pkt. proc. Z opracowania wynika też, że nasze przewidywania w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy również są lepsze. Różnica w porównaniu z rokiem 2005 wyniosła 8,1 pkt. proc. na korzyść minionych 12 miesięcy.
(bog)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wydawać by się mogło, że biura matrymonialne w czasach portali i aplikacji randkowych to biznes pozbawiony szans na powodzenie. A jak jest naprawdę – zdradza Katarzyna Dziuba, właścicielka Infinity Love.
Druga placówka Dzikich Pląsów już w pierwszym miesiącu działania osiągnęła wynik zaplanowany na pół roku. Co marka oferuje franczyzobiorcom?
Miejsc do zagospodarowania na punkt Wynajmij Dostawczaka coraz mniej. Gdzie można jeszcze otworzyć taki biznes?
Sieć ulicznych wypożyczalni hulajnóg elektrycznych Quick Ride ma już ośmiu franczyzobiorców. Jak sobie radzą?
Firma nie podnosi stawek, tylko nadrabia niższe marże większym obrotem. Czy to dobry sposób?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...