26.03.2007

Komputronik rośnie w siłę

Komputronik, czołowy dostawca sprzętu i oprogramowania komputerowego, rozwija swoją sieć sprzedaży. Pomóc w tym ma kapitał pozyskany z emisji akcji na warszawskiej giełdzie papierów wartościowych.

W miniony piątek, 23 marca, Komputronik złożył prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, spółka może zadebiutować na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku.


Jeden z salonów sprzedaży sieci Komputronik

- Środki pozyskane z giełdy zamierzamy przeznaczyć na rozwój naszej sieci salonów i zwiększenie rentowności firmy – mówi Maciej Piotrowski, wicedyrektor marketingu.

A wyniki finansowe zdają się mówić same za siebie. W 2006 roku Komputronik zwiększył przychody ze sprzedaży o 46 proc. do poziomu 338, 4 mln zł. Zysk netto sięgnął 8,6 mln zł i był wyższy o 160 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Tego samego dnia, 23 marca, firma otworzyła osiemnasty własny punkt sprzedaży, tym razem w Sosnowcu. Z 35 jednostkami franczyzowymi tworzy łącznie sieć 53 salonów sprzedaży i prowadzi jeden z największych internetowych sklepów komputerowych.

W maju natomiast Komputronik planuje wprowadzić zmiany dotyczące systemu franczyzowego. Będą obejmować zarówno nowych franczyzobiorców, jaki i dotychczas współpracujących.

- Sieć rośnie szybko i to, co było dobre rok, dwa lata temu, aktualnie wymaga dostosowania do zwiększającej się ilości sklepów – tłumaczy zmiany Przemysław Śmiałek, zastępca dyrektora sprzedaży w Komputroniku.

(mdk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Maciej Krzysztoszek

dziennikarz
Napisz do autora