PAF Operator Pocztowy planuje zdobyć 5 proc. udziału w rynku usług pocztowych
Piątek
14.12.2007
Prywatny operator pocztowy PAF ma nowego inwestora. Pozyskane środki finansowe przyspieszą rozwój firmy.
 

Do 2011 roku PAF Operator Pocztowy planuje zdobyć 5 proc. udziału w rynku usług pocztowych, otworzyć 1500 punktów obsługi klienta oraz zadebiutować na giełdzie. W osiągnięciu celów ma pomóc kapitał, jaki do spółki wnieśli nowi inwestorzy.

- Zdecydowaliśmy się zainwestować w rozwój PAF, ponieważ rynek usług pocztowych jest bardzo perspektywiczny i przybywa klientów niezadowolonych z usług państwowej poczty - mówi Dawid Modro, wiceprezes PAF Operator Pocztowy. – Ludzie oczekują lepszej jakości obsługi oraz spadku cen. Prywatny operator może dość szybko zdobyć istotny udział w rynku, jeśli zrealizuje te potrzeby - podkreśla.

Nowi inwestorzy PAF są założycielami pośrednika kredytowego Chrobry. W 2004 roku jego sieć liczyła ponad 1000 punktów, co plasowało Chrobrego na czwartym miejscu wśród największych niebankowych pośredników kredytowych w Polsce. W 2004 roku sieć Chrobry została przejęta przez GE Capital Bank (dzisiejszy GE Money Bank). Fundusze uzyskane od amerykańskiego banku zostaną zainwestowane w rozwój prywatnego operatora pocztowego.

Doświadczenie nowego inwestora posłuży również do rozwoju usług finansowych operatora pocztowego PAF. Firma planuje bowiem akwizycje mniejszych firm zajmujących się pośrednictwem finansowym. Także inwestycja w rozwój sortowni regionalnych oraz poszczególnych oddziałów pocztowych PAF ma powiększyć zasięg firmy i przyspieszyć obsługę korespondencji.

PAF Operator Pocztowy posiada obecnie 353 placówki i obejmuje swoim zasięgiem obszar zamieszkany przez ok. 60 proc. ludności Polski. Miesięcznie obsługuje ponad 300 tys. klientów.

(mdk)
Maciej Krzysztoszek, dziennikarz
Maciej Krzysztoszek
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.