08.12.2009

Strategia po kryzysie

Ks 15 wprowadza nowe usługi i zmienia system organizacyjny wewnątrz sieci.

Punkty handlowe sieci Ks 15 oferują klientom nie tylko ofertę kredytową, ale także przedmiot kredytowania czyli samochód. Współpracują z salonami sprzedającymi nowe pojazdy, a także z dostawcami aut z drugiej reki. Firma zajmuje się również sprawdzaniem kupowanych aut. Jak zapewnia Jacek Kędziorek, współwłaściciel marki KS15, jest to szczególnie istotne, zwłaszcza, gdy kupujący jest z drugiego końca kraju.

W sieci działają dwa punkty własne i 64 partnerskie.

- Z wybranych działających już placówek, planujemy stworzenie 25 oddziałów, które będą miały za zadanie otwarcie kolejnych punktów obsługi klienta, pomoc multiagencjom w ich prawidłowym obrandowaniu oraz zorganizowanie akcji marketingowych - mówi Jacek Kędziorek.

Na dzień dzisiejszy, jak informuje centrala, firma kładzie największy nacisk na rozwój zależnej spółki CamperTravel. Jej usługi będą dostępne w wybranych punktach Ks 15. CamperTravel zajmuje się wypożyczaniem samochodów campingowych.

- Po przetestowaniu konceptu w dwóch oddziałach w Polsce oraz Kohl, Kopenhadze i Berlinie i osiągnięciu dobrych wyników sprzedaży, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie usługi w kolejnych placówkach - opowiada Jacek Kędziorek. - Wykorzystując wolne moce przerobowe działające oddziałów adoptujemy je do sprzedaży nowych usług - dodaje.

Według przedstawicieli firmy KS15 na rynku trwa marazm i dezinformacja. Franczyzobiorcy dużych banków leczą rany, bo nie mieli alternatyw na zmianę swojej oferty.
- My staraliśmy się sprecyzować jasno produkt finansowy, dotyczący tylko finansowania samochodu - podkreśla Jacek Kędziorek. - Ponieważ kryzys dał się nam we znaki, postanowiliśmy wykorzystać wiedzę i umiejętności naszych partnerów i to nie tylko z branży finansowej. Zależy nam, aby klient mógł być obsłużony kompleksowo tj. wybrać, kupić samochód i uzyskać na niego finansowanie - kredyt czy leasing i ubezpieczyć auto na miejscu. Pomagamy także w załatwianiu formalności w urzędach komunikacji.

W sieci działają dwie placówki własne i 64 partnerskie. W najbliższym czasie mają powstać punkty na licencji w 11 miastach, min. w Warszawie, Bydgoszczy, Wałbrzychu, Chorzowie i Pułtusku oraz jedna placówka własna - w Koszalinie. Do końca roku ma zostać rozwiązanych kilka umów z niektórymi starymi punktami. Rok 2009 sieć zamierza zamknąć okrągłą liczbą 50 punktów. KS 15 rozpoczyna również rozwój za granicą.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora