Warunkiem skorzystania z kredytu na uruchomienie myjni w sieci Auto-Spa jest wkład własny franczyzobiorcy w wysokości 30 proc. inwestycji.
Wtorek
29.03.2011
Sieć myjni bezdotykowych Auto-Spa proponuje swoim partnerom finansowanie inwestycji z zaciągniętego przez siebie kredytu.
 

Spowolnienie gospodarcze sprawiło, że franczyzobiorcy coraz częściej mogą liczyć na pomoc w finansowaniu inwestycji. Wrocławskie Auto-Spa, nowy gracz na rynku franczyzowym, swoim partnerom proponuje finansowanie inwestycji z zaciągniętego przez siebie kredytu. To na polskim rynku franczyzy pierwszy przypadek, w którym kredytobiorcą jest organizator systemu.

– Wiemy, jaki problem dla inwestorów stanowi pozyskanie kapitału na franczyzę – wyjaśnia Sławomir Decewicz, prezes zarządu spółki Auto-Spa. – Dlatego przygotowując program partnerski, postaraliśmy się o dostęp do zewnętrznych źródeł finansowania. Było to możliwe dzięki wysokiej wiarygodności finansowej spółki.

Auto-Spa zaciąga kredyt pakietowy, z którego finansuje budowę poszczególnych placówek. Z franczyzobiorcą zawierana jest umowa leasingu operacyjnego, której spłata rozpoczyna się po 12 miesiącach karencji. W pierwszym roku funkcjonowania myjni partner pokrywa jedynie bieżące koszty działalności. Franczyzobiorca staje się właścicielem myjni po spłaceniu ostatniej raty leasingowej, która przypada na koniec siódmego roku umowy. Warunkiem skorzystania z kredytu jest wkład własny franczyzobiorcy w wysokości 30 proc. inwestycji, czyli minimum 150 tys. zł. Partner będzie musiał również zapewnić zabezpieczenie na warte kilkaset tysięcy złotych urządzenia w postaci weksla.

Swoim przyszłym partnerom Auto-Spa oferuje do wyboru ponad 200 punktów w całym kraju, m.in. w sąsiedztwie super- i hipermarketów Tesco. Franczyzobiorca ma ponadto możliwość zakupu istniejącej już myjni lub wybudowania własnej w wybranej lokalizacji z gotowym pozwoleniem na budowę i finansowaniem. Całkowity koszt budowy i uruchomienia trzystanowiskowej myjni bezdotykowej to około 500 tys. zł.


Karolina Kazuła, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.