10.01.2012

Freshmarket jak świeże bułeczki

Żabka Polska uruchomiła setny Freshmarket. Prezes spółki zapowiada 100 kolejnych sklepów do końca 2012 roku.

Freshmarkety to delikatesowe sklepy convenience zlokalizowane w centrum miasta oraz w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Pomysł stworzenia sieci zrodził się w 2008 roku. Obecnie pod marką Freshmarket działa 100 sklepów.

Prezes Żabki i ajentka

- Freshmarket to nasz priorytetowy projekt, który osiąga lepsze parametry finansowe niż Żabka – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabki. Na zdjęciu razem z Magdaleną Tyszkiewicz, ajentką Freshmarketu.

- Ostatnio otwarta placówka ajencyjna to 15. Freshmarket w Poznaniu. W Warszawie mamy 22 sklepy. Kolejne będą powstawać w dużych aglomeracjach miejskich – wymienia Jacek Roszyk, prezes zarządu spółki Żabka Polska, do której należy sieć sklepów Freshmarket.

Magdalena Tyszkiewicz, ajentka setnego sklepu, wcześniej przez ponad rok prowadziła w Poznaniu Żabkę.
- Propozycja zmiany sklepu to dla mnie szansa na rozwój. Chciałabym, żeby ten Freshmarket funkcjonował jeszcze lepiej niż Żabka, którą kierowałam – mówi Magdalena Tyszkiewicz.

Zarząd spółki deklaruje, że w ciągu 5-6 lat chciałby uruchomić 1 tys. Freshmarketów.

- Freshmarket to nasz priorytetowy projekt, który osiąga lepsze parametry finansowe niż Żabka. Miesięcznie podpisujemy około 10 umów z przedsiębiorcami, którzy dysponują atrakcyjnymi lokalizacjami - mówi Jacek Roszyk.

By przejąć drobnych detalistów oraz franczyzobiorców innych sieci spółka wprowadziła w marcu br. projekt „Sklep za czynsz”. Właściciele oddają swoje sklepy w zarządzanie, a Żabka płaci im czynsz za wynajem, o równowartości ich dotychczasowych zarobków.

W ciągu kilkunastu lat działalności na krajowym rynku powstało 2,5 tys. sklepów Żabka i 100 Freshmarketów.

(lp)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

8