Kosmetyczka i fryzjer w zespole

Aby przystąpić do sieci pod szyldem AM Uroda, trzeba zainwestować od 50 do 100 tys. zł.
Środa
18.04.2012
Firma AM Uroda próbuje sił we franczyzie. Kluczem do sukcesu jest kilka usług w jednym salonie urody.
 

Agata Murowicka, twórczyni marki AM Uroda, zdecydowała się na własny biznes, bo praca naukowa nie pozwalała jej pogodzić pasji zawodowej z codziennymi obowiązkami domowymi.
- Moja praca doktorska dotyczyła zagadnienia z dziedziny histologii oraz cytologii. Nabyta w tej dziedzinie wiedza pozwoliła mi na swobodne poruszanie się w różnych zagadnieniach kosmetologii pielęgnacyjnej i medycznej oraz na świadome przygotowanie specjalistycznej oferty zabiegowej w moim salonie – wspomina Agata Murowicka.

Dziś nie ma wątpliwości, że otwarcie własnego salonu kosmetycznego było strzałem w dziesiątkę. Punkt powstał we Wrocławiu i mimo lokalizacji daleko od centrum i głównych arterii komunikacyjnych miasta w ciągu kilku miesięcy zdobył sporą grupę stałych klientów. Wielu z nich pytało właścicielkę, czy AM Uroda to salon sieciowy. Między innymi dlatego właścicielka zdecydowała się wejść we franczyzę.

- Obroty salonu satysfakcjonują mnie i są porównywalne do tych, które osiągają punkty działające na rynku od wielu lat. Uważam, że dobrze przygotowane logo oraz nazwa, konsekwentnie wykorzystywane w kontekście promocji firmy stanowią klucz do stworzenia rozpoznawalnej marki – twierdzi Murowicka.

Według Murowickiej kluczem do sukcesu salonu kosmetycznego jest wysoka jakość usługi i odpowiednio dobrany personel. Dzięki nim można sukcesywnie rozszerzać ofertę.

- W chwili obecnej w moim salonie głównym źródłem dochodu są zabiegi pielęgnacyjne na ciało i twarz. Jednak większość naszych klientów narzeka na ciągły brak czasu. Wygodniej jest w jednym miejscu zrobić manicure, hennę oraz uczesać włosy, niż jechać w dwa różne miejsca i tracić czas na dojazdy i korki miejskie. Dlatego też wprowadziliśmy do naszej oferty kompleksową stylizację ślubną oraz pakiety tzw. wyjściowe. Mamy informację zwrotną od klientów, że jest to szalenie wygodne – przyznaje Murowicka.

Aby przystąpić do sieci pod szyldem AM Uroda, trzeba zainwestować od 50 do 100 tys. zł. Kwota umożliwia utworzenie dwóch stanowisk fryzjerskich, dwóch stanowisk kosmetycznych na twarz i ciało oraz jednego stanowiska pedicure i manicure.

- Obrót w wysokości 36-40 tys. zł jest jak najbardziej realny do wypracowania przy wyżej wymienionej konfiguracji stanowisk. Część, jaka zostaje dla właściciela jest zależna od warunków wynagrodzeń pracowników, kosztów eksploatacji i polityki salonu - mówi Agata Murowicka.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy klub crossfit

Crossfit zdecydowanie w ostatnich latach zyskał na dużej popularności, myśle, że jest to dobry pomysł na biznes. __________________ http://ktosiek.pl

2 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Otwieramy klub crossfit

Według mnie to bardzo dobry pomysł. W tym momencie bycie "fit" jest modne. Fajne lokalizacje lokalów użytkowych mają oni http://pcg.pl/lokale-uzytkowe-biura/ należy...

2 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Klub fitness: Wysportowany zysk

Kurs na instruktora fitness jest bardzo ważny w tej branży. Fajną ofertę ma szkoła Green Way https://szkolenia-gw.pl/oferta/kurs_instruktora_fitness

31 wypowiedzi
ostatnia 12.06.2018
Zamiast etatu, własny salon urody

Moja żona prowadzi salon i jest bardzo zadowolona, w życiu by nie zamieniła tego na biuro. Jakbyście szukali gdzie szkolić załogę salonu to zdecydowanie dobre miejsce...

18 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018
Gabinet kosmetyczny

Dokładnie ilość tego typu punktów jest spora, dlatego nie tylko rywalizuje się o klienta jakością usług, ale też dostępnością - wiadomo, ze jak ktoś ma czekać na...

94 wypowiedzi
ostatnia 30.05.2018
Gabinet kosmetyczny

Witajcie, planuję otworzyć salon kosmetyczny wraz z fryzjerem i szukam takiego wózka http://ayala.com.pl/product/akcesoria/wozek-fryzjerski-viki/ Stacjonarnie we Wrocławiu....

94 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Zabiegi laserem depilacja w Poznaniu

Takie znieczulenie jest konieczne. Po co się męczyć?

21 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Zabiegi laserem depilacja w Poznaniu

Ja słyszałam o znieczuleniu maścią. Straszyli mnie, że depilacja bikini boli. Nie mogę się jednak z tym zgodzić jestem po 3 zabiegach depilacji laserowej bikini i...

21 wypowiedzi
ostatnia 21.05.2018