17.07.2013

Stokrotki zakwitną we franczyzie

Emperia będzie sprzedawać licencję na supermarket.

Emperia Holding wraca na rynek franczyzy. Grupa, która przed dwoma laty sprzedała Eurocashowi swoje licencyjne marki (wśród nich m.in. Groszka), postanowiła podzielić się pomysłem na biznes z logo Stokrotki. Koncept będzie skierowany do supermarketów o powierzchni całkowitej nie przekraczającej 400 m2, w tym minimum 350 m2 sali sprzedaży.

Supemarket Emperia - wejście Fot. Emperia

Zarząd Stokrotki przyznaje, że do stworzenia konceptu franczyzowego przekonali go niezależni właściciele supermarketów, zainteresowani wstąpieniem do sieci.

Na razie system jest w fazie przygotowań, a szczegóły dotyczące oferty franczyzowej poznamy na początku 2014 roku.
- Pierwsze sklepy franczyzowe, które zostaną otwarte jeszcze w tym roku, będą miały funkcję pilotażową. Zarządzanie tymi sklepami zostanie powierzone niezależnym przedsiębiorcom. W naszych założeniach supermarkety franczyzowe powinny odpowiadać, co do charakteru lokalizacji, placówkom własnym. Na tym etapie jest jeszcze zbyt wcześnie, żebyśmy mogli mówić o konkretnych kwotach dotyczących inwestycji – mówi Cezary Baran, dyrektor finansowy i członek zarządu Stokrotka.

Prace nad konceptem franczyzowym to nie jedyne działania modernizacyjne w sieci. Emperia zakończyła niedawno wdrażanie systemu logistycznego dla sklepów Stokrotka. Jego sercem jest magazyn centralny w podwarszawskim Teresinie. Ponadto w sieci trwa rebranding, obejmujący zmianę logo i wyglądu supermarketów.

Na koniec 2012 w sieci Stokrotka działało 201 supermarketów. W marcu Emperia zadeklarowała, że w tym roku zamierza otworzyć 15 sklepów Stokrotka, a w kolejnych latach - po 30 punktów rocznie. W 2016 r. liczba placówek ma przekroczyć 300.

(gum)