22.12.2013

Partner spod znaku tęczy

Rainbow Tours w 2013 roku postawił na franczyzę. Efekt? Sprawdźcie sami.

Ostatnie dwa lata upłynęły touroperatorowi Rainbow Tours na intensywnych otwarciach franczyzowych biur podróży. W 2012 roku powstało pięć takich biur, w tym roku już 13. Ostatnie trzy pojawiły się w Koninie, Tarnowie oraz Poznaniu. Wcześniejsze otwarcia doszły zaś do skutku m.in. w Ostrowie Wielkopolski, Raciborzu, Grudziądzu, Warszawie. Łącznie pod szyldami Rainbow Tours i spółki zależnej ABC Świat Podróży działają obecnie 74 punkty własne i 23 franczyzowe.

Biuro podróży Rainbow Tours Fot. Rainbow Tours

W 2013 roku Rainbow Tours otworzył pięć partnerskich biur podróży. Ten rok okazał się jeszcze lepszy - przybyło 13 takich punktów.

- Jesteśmy w trakcie rozmów z kolejnymi 8 kandydatami na franczyzobiorców. Cały czas zgłaszają się do nas chętni – mówi Radomir Świderski z działu marketingu Rainbow Tours. - Wymagania finansowe dotyczą niezbędnego kapitału na inwestycję w postaci wynajęcia atrakcyjnego lokalu i jego adaptacji zgodnie z projektem przekazanym przez Rainbow Tours. Opłata licencyjna i marketingowa są ściśle powiązane z wartością sprzedaży biura i uwzględniają zniżki z tytułu lokalnych działań reklamowych franczyzobiorcy.

- Rozwój sieci franczyzowej traktujemy jako kluczowy projekt w optymalizacji sieci sprzedaży. To strategia na najbliższe kilka lat. Zależy nam na zbudowaniu partnerskich relacji z osobami, które podobnie jak my wierzą w sens funkcjonowania biura podróży pod silną marką touroperatora. Na chwilę obecną mamy 20 biur działających w oparciu o formułę franczyzy, jednak w niedługim czasie ich liczba ulegnie zwiększeniu – mówi Stanisław Franiak, dyrektor sieci sprzedaży w Rainbow Tours.

Na wszystkich etapach realizacji projektu biuro może liczyć na wsparcie touroperatora - począwszy od wyboru optymalnej lokalizacji, po projekt adaptacji wnętrza lokalu w oparciu o nowoczesny design stosowany we wszystkich nowopowstałych biurach. Rainbow Tours pośredniczy również w wykonaniu i zakupie mebli oraz innych elementów wyposażenia biura. Pracownicy mogą liczyć na szkolenia produktowe oraz dotyczące obsługi klienta. Właściciel biura natomiast otrzymuje wsparcie finansowe przy okazji lokalnych działań marketingowych i reklamowych.

(gum)