19.05.2014

Był Poznań, będzie Kraków

Intermarché otwiera jubileuszowy sklep w stolicy Małopolski. Następny w kolejce jest Piotr i Paweł.

Najważniejszym wyznacznikiem w trendach zakupowych Polaków jest wciąż cena. Trzy czwarte konsumentów wybiera dyskonty, a ponad 50 proc. najchętniej uzupełni koszyk w zagranicznych sieciach supermarketów, takich jak Real, Tesco czy Intermarche. Tak wynika z przeprowadzonych w 2013 roku badań agencji PBS. Krajowe sieci supermarketów wybiera 26 proc. Polaków. Z delikatesów najbardziej cenimy Almę oraz Piotra i Pawła. Polacy narzekają na wysokie ceny w krajowych supermarketach, ale doceniają jakość i różnorodność produktów. 

Zdjęcie supermarketu Intermarche. .

Inwestycja w sklep Intermarché wynosi 400 tys. zł.

Wielkopolskie sieci supermarketów coraz pewniej stawiają kroki na nowych rynkach. Piotr i Paweł ma już sklep w każdym województwie i planuje kolejne otwarcia, głównie na Śląsku i Mazowszu. Grupa Muszkieterów staje się coraz bardziej rozpoznawalna na wschodzie Polski – w województwach podkarpackim i lubelskim jest już 12 supermarketów spożywczych Intermarche i 3 markety typy „dom i ogród” Bricomarché. Na  swoją kolej czeka jeszcze województwo podlaskie.

Obie marki wkraczają też stopniowo do Małopolski. Muszkieterowie przetarli szlaki już wcześniej –  w regionie działa obecnie 11 sklepów pod logo Intermarche (m.in. w Krynicy, Andrychowie i Nowym Sączu) i 5 Bricomarche (m.in. w Brzesku i Limanowie). Trzysetny, jubileuszowy sklep Grupy został otwarty 10 kwietnia w Krakowie.
- To dla nas wyjątkowo ważne, że trzysetny punkt sprzedaży Grupy Muszkieterów w Polsce uruchomiony został właśnie w stolicy Małopolski. Mamy nadzieję, że spełnimy oczekiwania i odpowiemy na gusta mieszkańców Krakowa i okolic – mówią Małgorzata i Dariusz Kopka, właściciele supermarketu

Piotr i Paweł ma już dwa supermarkety w Małopolsce - w Chrzanowie i Niepołomicach.  Jeszcze w tym roku rusza budowa centrum handlowego Serenada, w którym sieć otworzy swoją pierwszą krakowską placówkę. W delikatesowej branży na południu Polski prym do tej pory wiodła Alma, jednak Piotr i Paweł optymistycznie ocenia swoje szanse na nowym rynku.
- Nie pierwszy raz pojawiamy się w nowym miejscu, gdzie działają już inne, silne sieci. Badania, które zleciliśmy potwierdziły, że w Krakowie znajdą się klienci gotowi robić zakupy w Piotrze i Pawle - mówi Ewa Aleszczyk-Kalinowska, rzecznik prasowy sieci. (mt)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Małgorzata Tomczak

dziennikarz
Napisz do autora