02.03.2015

W Trójmieście przybędzie gwiazdek

Wiosną szyld Mercure zawiśnie nad wejściem do dwóch hoteli - w Gdyni i Gdańsku.

W portfelu spółki Orbis znajdują się dwie marki hoteli działających na licencji franczyzowej. Są nimi Ibis ze standardem dwóch lub trzech gwiazdek oraz Mercure, posiadający trzy lub cztery gwiazdki. Do końca 2016 roku do drugiej z sieci dołączą cztery obiekty. Dwa z nich, zlokalizowane w Trójmieście, zostaną otwarte do końca drugiego kwartału br.
- Marka Mercure jest największą siecią w kategorii hoteli klasy średniej w Polsce. Aktualnie dysponujemy 21. obiektami w kraju oraz po jednym na Litwie i Łotwie. Włączenie własnych hoteli marki Orbis do sieci Mercure jest zgodne z nową strategią przyjętą przez naszego partnera Accor. Oba obiekty doskonale łączą w sobie cechy hotelu biznesowego i turystycznego - mówi Joanna Świerkosz, z-ca dyrektora sprzedaży, dystrybucji i marketingu w Polsce i krajach bałtyckich.

Lobby hotelu Mercure Fot. Orbis

Na działającą w 53 krajach sieć Mercure składają się średniej klasy obiekty - 3- i 4-gwiazdkowe, położone w centrach miast, nad morzem lub w górach.

Hotel w Gdyni, który wkrótce zyska szyld Mercure znajduje się w centrum miasta, blisko plaży, dzięki czemu będzie dobrą bazą noclegową nie tylko dla osób odwiedzających Wybrzeże w celach biznesowych, ale także wypoczynkowych. Podczas trwającej modernizacji hotel zmieni wygląd lobby, sal konferencyjnych oraz pokoi. Obiekt zyska również restaurację dostępną dla gości oraz mieszkańców. Z kolei gdański hotel położony jest 100 m od plaży. Posiada centrum SPA, w którym można znaleźć m.in. basen, saunę fińską i parową, siłownię oraz pokoje masażu.

Nowym nabytkiem Orbisu jest także franczyzowy hotel Ibis Styles. - Wrocławski obiekt to pierwszy hotel Ibis Styles w Polsce zbudowany od podstaw i w duchu naszej marki – mówi Małgorzata Morek, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Grupy Hotelowej Orbis. – Głównym elementem identyfikacji marki Ibis Styles jest wyjątkowość hotelu wynikająca z wybranego motywu przewodniego. Inspiracją motywu przewodniego, liczącego 133 pokoje obiektu, była powieść  Lewisa Carrolla „Alicja w krainie czarów”. Elementy wystroju, zarówno pokoi, jak i części ogólnodostępnych, nawiązują tematycznie do fabuły powieści. Nietypowa aranżacja wnętrz to najlepszy dowód na to, że w ramach franczyzy możliwa jest realizacja oryginalnych pomysłów partnerów.

Hotele zyskują kosztem kwater

Początek marca to okres podsumowań zimowych ferii dla właścicieli bazy noclegowej na południu Polski. Najniższy pod względem frekwencji turystycznej w Zakopanem okazał się pierwszy feryjny turnus, kiedy wypoczywali uczniowie z dolnośląskiego, mazowieckiego, opolskiego i zachodniopomorskiego. Kiepski pod tym względem był też ostatni tydzień ferii uczniów z województw kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego i wielkopolskiego. W tym rok okazało się, że większa liczba turystów, w porównaniu do poprzednich lat, wybrała hotele, również te o wysokim standardzie.
- W popularnych kwaterach prywatnych nastąpiło tąpnięcie, w stosunku do ubiegłego roku, bo w tych obiektach było od 15 do 25 proc. mniej gości, a niektórzy kwaterodawcy odnotowali spadek gości nawet o 60 proc. - powiedział PAP Dariusz Galica, touroperator dysponujący bazą noclegową na Podtatrzu.

To szansa dla takich hoteli jak zakopiański Mercure Kasprowy, który ponad dwa lata temu został kupiony przez Adama Bachledę-Curusia.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0