25.05.2015

Telefon z energią i ubezpieczeniem

Partnerzy Play mogą łączyć sprzedaż oferty operatora z innymi usługami. Dotyczy to punktów stacjonarnych oraz mobilnych doradców.

Pięć lat temu operator telefonii komórkowej Play przekroczył liczbę pięciu milionów klientów. Dzisiaj firma posiada ich ok. 12,5 miliona. To zasługa rozbudowanej sieci punktów sprzedaży oraz mobilnych doradców. Właśnie w dwóch modelach współpracy mogą działać partnerzy Play – SIS (shop in shop) oraz D2D (door to door). Pierwszy z nich to nic innego jak możliwość poszerzenia dotychczas prowadzonej działalności. Warunkiem jest dysponowanie powierzchnią minimum 6 m2, na której staną meble i witryny wskazane przez operatora. Nie ma wymogu zastosowania pełnej wizualizacji Play, jak jest to w przypadku salonów własnych. Oferta jednak wszędzie jest taka sama.

Modele Play P4 Fot. Play P4

Partnerzy Play mogą liczyć na wsparcie opiekuna sprzedaży, a także biorą udział w zorganizowanych dla nich szkoleniach. Sieć inwestuje także w ogólnopolskie kampanie reklamowe z udziałem znanych osób.

Najlepiej sprawdza się łączenie oferty Play ze sprzedażą usług finansowych, ubezpieczeniowymi oraz z pośrednictwem w sprzedaży energii. Klient może w jednym miejscu załatwić kilka spraw, a przedsiębiorca zdywersyfikuje swój biznes i korzysta ze sprzedaży łączonej. Takie połączenie nie byłoby już możliwe w przypadku placówek bankowych ze względu na surowe wymogi central banków – wyjaśnia Dariusz Szostek, kierownik ds. sprzedaży bezpośredniej Play P4.

Model współpracy SIS skierowany jest jednak do miast liczących do 20 tys. mieszkańców. Firma unika sąsiedztwa własnych placówek, ale konkurencja jest już mile widziana. Z kolei doradcy mobilni działający w systemie D2D nie muszą inwestować w wyposażenie lokalu, ponieważ sprzedaż prowadzą w terenie. Umawiają się z klientami na spotkania, a do swojej pracy potrzebują samochodu i laptopa. W tym przypadku także sprawdza się synergia biznesów, czyli oferowaniu kilku usług klientom indywidualnym i firmom. Doradca mobilny nie musi inwestować w zakup telefonów komórkowych. Te zamawia dopiero na życzenie klienta.

Wśród mobilnych doradców zdarzają się zarówno młodzi przedsiębiorcy, jak i starsi z większym doświadczeniem biznesowym. Nikt już nie kojarzy takiej formy sprzedaży z popularną 10-15 lat temu akwizycją. Tzw. akwizytorzy psuli rynek, bo ich celem było wyłącznie zamknięcie transakcji. Tymczasem dzisiaj doradcy opiekują się klientem i są do jego dyspozycji przez okrągły rok. Są nie tylko sprzedawcami, ale także ekspertami – znają ofertę, produkty oraz techniczny aspekt obsługi telefonów – wylicza Dariusz Szostek.

Partnerzy Play mogą liczyć na wsparcie opiekuna sprzedaży, a także biorą udział w zorganizowanych dla nich szkoleniach. Sieć inwestuje także w ogólnopolskie kampanie reklamowe z udziałem znanych osób. Już od kilku lat firma zajmuje pozycję lidera wśród operatorów przejmujących klientów. Jest kilka przyczyn, dla których także przedsiębiorcy przechodzą  do Play.
Parametry telefonu, wysokość abonamentu, formuła no limit polegająca na nielimitowanej liczbie wydzwonionych minut i wysłanych SMSów oraz MMSów, przesyłanie danych w systemie LTE, zasięg wszystkich innych operatorów – to elementy, które przyciągają do Play klientów innych operatorów – dodaje menedżer.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0