Wiosną praca, jesienią otwarcia

Do naszych zadań należy stała obserwacja rynku i kreowanie produktów, które odpowiadają na potrzeby kobiet. Kobiety XXI wieku są coraz pewniejsze siebie, a mimo to – jak wynika z naszego badania – aż 87 proc. kobiet poprawiłoby coś w swoim wyglądzie.
Michał Nowosad, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta
Niedziela
12.06.2016
Wiosna to dla nas okres przygotowawczy. Pracujemy nad rekrutacją partnerów, analizą lokalizacji – mówi Michał Nowosad, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
 

Czy wiosna to w sieci Gatta czas licznych otwarć salonów?
W ostatnim okresie otworzyliśmy dwa salony w oparciu o system partnerski: w centrum handlowym Tesco w Warszawie oraz salon znajdujący się w ciągu lokali handlowo-usługowych w Starogardzie Gdańskim. Wiosną oraz latem w sposób wyraźny spada dynamika rozwoju sieci salonów franczyzowych – w okresie tym pracujemy nad rekrutacją partnerów, analizą lokalizacji, jest to swoisty okres przygotowawczy. Wyniki pracy obserwujemy od początku września – potwierdzeniem tych słów jest otwarcie w 2015 roku 13 salonów partnerskich w okresie od sierpnia do grudnia.

Jaką kwotą powinien dysponować potencjalny franczyzobiorca Gatty?
Koszty inwestycji ustalane są indywidualnie, a wartością zmienną jest nakład inwestycyjny związany z dostosowaniem lokalu do potrzeb branży odzieżowej – średni koszt mieści się w granicach 40-45 tys. zł netto. Koszt mebli dedykowanych do systemu franczyzowego to 20-25 tys. zł netto, istnieje możliwość skorzystania z oferty leasingowej. Firma pobiera jednorazową opłatę franczyzową w wysokości 3 tys. zł.  Wszystkie salony działają w oparciu o model depozytowy. Zabezpieczeniem jest weksel na kwotę 100 tys. zł.

Na jakie prowizje może liczyć franczyzobiorca?
Nasz partner w ramach współpracy otrzymuje prowizję w wysokości 40 proc. od wartości miesięcznego obrotu netto. Satysfakcjonującym wynikiem jest uzyskanie zwrotu z inwestycji w okresie 1,5-2 lat – wynik ten poparty musi być szczegółową analizą uproszczonego rachunku finansowego. Odnotowujemy wyraźne wzrosty wyników sprzedażowych w salonach funkcjonujących powyżej sześciu miesięcy.

Co, według pana, stanowi największą trudność w prowadzeniu salonu odzieżowego? Jakie problemy mogą napotkać franczyzobiorcy i w jaki sposób franczyzodawca może pomóc w ich pokonaniu?
Bardzo ważna jest znajomość produktów i odpowiednie przeszkolenie personelu, tak aby był w stanie rozpoznać potrzeby klientki i zaproponować odpowiedni produkt. Jest to istotne ze względu na różnorodność produktów, które mamy w ofercie – produkty klasyczne, funkcyjne i odzież. Ważna jest także umiejętność zainteresowania klientek innymi produktami np. nowościami. Niezbędny jest też profesjonalizm w doborze odpowiedniego rozmiaru, modelu i odcienia koloru czy funkcji.

Jak oceniają Państwo koniunkturę na rynku odzieżowym  w szczególności w swoim segmencie branży?
Od kilku lat zauważamy stabilność branży odzieżowej. Mimo to, do naszych zadań należy stała obserwacja rynku i kreowanie produktów, które odpowiadają na potrzeby kobiet, biorąc pod uwagę aspekt modowy, ale też zmiany społeczne. Na przykład kobiety XXI wieku są coraz pewniejsze siebie, a mimo to – jak wynika z naszego badania – aż 87 proc. kobiet poprawiłoby coś w swoim wyglądzie. Dzieje się tak dlatego, ponieważ współczesne kobiety są jednocześnie bardziej świadome swojego ciała i dokładnie wiedzą, co ewentualnie chciałyby w nim poprawić. Dlatego tej wiosny postawiliśmy na produkty z linii Gatta Slim Line oraz kolekcji Gatta Intimate, które posiadają specjalne właściwości. Pończochy i rajstopy z nowej linii Gatta Slim Line wyszczuplają nogi, a specjalna konstrukcja biustonosza double push up powiększa biust nawet o dwa rozmiary.

Rozmawiał Grzegorz Morawski


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Sieć dobrze przemyślana /19.05.2018

Staramy się do minimum ograniczyć ryzyko nieudanych inwestycji, zwłaszcza we franczyzie – mówi Adam Miłosiński, menadżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.

Jak zarabiać na wynajmie? /30.03.2018

Krok po kroku opisujemy, jak zarabiać na wynajmie mieszkań i lokali. Sprawdzamy, który biznes sezonowy jest najbardziej zyskowny. Radzimy, jak rozwinąć sieć franczyzową za granicą. Jarosław Szanajca, założyciel Dom Development, opowiada nam jak zbudował firmę gigant od zera.

Piotr Polk na Targach Franczyza /04.10.2017

Gościem specjalnym Forum Edukacyjnego na XV Targach Franczyza będzie Piotr Polk, aktor i właściciel marki meblarskiej „by Polk”.

Sprawdzone pomysły na firmę w zasięgu ręki /28.10.2017

15. Targi Franczyza za nami. Po nich czas na katowickie targi Pomysł na firmę. Ich kolejna edycja już wiosną.

POPULARNE NA FORUM

Ubrania bez komentarza

Thank you for another great article. The place else may anybody get that type of info in such an ideal method of writing? I’ve a presentation subsequent week, and I’m at...

9 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2018
Jak założyć sklep z odzieżą

Urządzając sklep odzieżowy musisz pamiętać, że bardzo ważne jest oświetlenie, a szczególnie to na wystawie. W tej roli świetnie sprawdzą się halogeny.

23 wypowiedzi
ostatnia 13.08.2018
Wyposażenie ciucholandu

Te tematy to twardy orzech do zgryzienia, nie da się jednoznacznie niczego określić. Każdy przypadek będzie inny i w każdym co innego zagra pierwsze skrzypce ;)

5 wypowiedzi
ostatnia 13.08.2018
Wyposażenie ciucholandu

Chyba poruszę ten temat na swojej stronie wielorakietematy.pl bo sporo osób widzę że wciąż się boi podjąć działania. Warto zaczynać z własnymi działalnościami,...

5 wypowiedzi
ostatnia 13.08.2018
Wyposażenie ciucholandu

Portal znak-zapytania.pl też poruszył ostatnio tematy produkcyjne, sądzę że bez problemu znajdziesz ten felieton. Pozwoli ci to spojrzeć na cały pomysł chłodnym okiem...

5 wypowiedzi
ostatnia 13.08.2018
Wyposażenie ciucholandu

Ostatnio widziałam na chec-poznania-swiata.pl artykuł na temat właśnie sklepów odzieżowych, może przeczytanie go da ci odpowiedź na to pytanie. Ale wydaje mi się że...

5 wypowiedzi
ostatnia 13.08.2018
Skuteczna pomoc drogowa

At last, no more alpaca jokes. Well done! We are very proud of you bouncing balls game , red ball

2 wypowiedzi
ostatnia 09.08.2018
Sprzedaż ubrań z PRIMARKA w Polsce

I lived in Ireland a couple of years prior Happy Bakrid Wishes. There is likewise PRIMARK just called PENNY'S. I purchased garments at that point and sold them on the Allegro....

10 wypowiedzi
ostatnia 08.08.2018