Makarun
INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
Sieć spaghetterii Makarun posiada 34 punkty gastronomicznych – 32 w Polsce i dwa za granicą: w Algierii. Nasze makaronowe specjały można już dostać w 15 miastach w kraju – m.in.: w Warszawie, Krakowie, we Wrocławiu, w Lublinie. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się też makarunowe food trucki, które od kwietnia 2018 roku jeżdżą po polskich ulicach, a sieć przygotowuje już kolejne modele na sprzedaż w tym niskoinwestycyjna opcja wynajmu za jedyne 29 tys. zł.
Funkcjonujemy na rynku od 2012 roku i dziś jesteśmy jedną z najdynamiczniej rozwijających się marek gastronomicznych w Polsce. Dowodem na to są również nasi zadowolenifFranczyzobiorcy, z których wielu, zachęconych sukcesem, prowadzi kilka lokali pod naszym pomarańczowym szyldem. Niektórzy z nich zdecydowali się pójść o krok dalej, wykupując licencję zakładającą wyłączność terytorialną np. na terenie miasta jak choćby Rzeszów. To najlepsze dowody na rentowność i perspektywiczność tego biznesu.
W 2019 roku marka przeszła totalny rebranding we współpracy z Schwitzke & Górski, dzięki któremu znacznie podniosła swą atrakcyjność. Na polskim rynku byliśmy pierwsi. I choć doczekaliśmy się już naśladowców, to wciąż chcemy być znani nie tylko z tego powodu, ale również dlatego, że jesteśmy najlepsi. Makarun był pierwszym w kraju konceptem franczyzowym oferującym świeży, naturalny włoski makaron spaghetti w formie „take away”, wpisując się w modny w ostatnich latach „street food”.
W 2016 roku zaowocowało to przyznaniem marce prestiżowej nagrody Food Business Award w kategorii fast food. W 2017 roku zostaliśmy finalistami w tej kategorii, utrzymując pozycję najlepszej sieci serwującej szybkie jedzenie na wynos. Zdobyliśmy też wyróżnienie w kategorii efektywny rozwój marki oraz food truck.
Wiemy, że jakość serwowanych przez nas dań wpływa na zadowolenie klientów, dlatego to właśnie jakość jest dla nas najważniejsza. W związku z tym korzystamy z oryginalnych włoskich receptur i produktów cenionych we włoskich kuchniach (makaronu, pomidorów czy oliwy). Używamy najlepszych certyfikowanych pomidorów oraz makaronów sprowadzanych prosto z serca Włoch. Wprowadziliśmy do menu sosy miesiąca, bazujące na sezonowych produktach i sałatki. To sprawia, że nasze dania są fast foodem, ale w tym najlepszym i najzdrowszym wydaniu.
Nasza marka ma już rozpoznawalny brand, który przyciąga klientów: charakterystyczne pomarańczowe kubeczki, nowoczesny wystrój lokali, prowadzona na bieżąco strona i fanpage na portalu Facebook. Wypracowaliśmy nie tylko przepis na dobrą pastę, ale też na dochodowy biznes: oryginalny produkt w niskiej cenie, ciekawie serwowany w dogodnej lokalizacji.
Dodatkowo oprócz makaronów wprowadziliśmy do oferty koncepty takie jak Pinsa Italiana, serwujący pinsę na prawdziwym, włoskim spodzie, z włoskimi serami i wędlinami, Pizzerię Prościutko czyli funky koncept z pizzą, skierowany do studentów i młodzieży oraz U Hindusa z aromatycznymi daniami kuchni indyjskiej w formule express.
Klienci do nas wracają, bo lubią nasze produkty!
JEDNOSTKI WŁASNE
7 (Kraków)
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
27 (w tym dwa w Algierii)
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
- dołączenie do największej, dynamicznie rozwijającej się sieci spaghetterii w Polsce, rozpoznawalnej i nowoczesnej,
- pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji przed podpisaniem umowy,
- niski poziom ryzyka zapewniony przez wypracowane standardy i sprawdzony przepis na biznes,
- klarowne oszacowanie kosztów dostosowania lokalu, załatwienia niezbędnych formalności, przygotowaniu dokumentów,
- pomoc w oszacowaniu kosztów dostosowania lokalu, załatwieniu niezbędnych formalności, przygotowaniu dokumentów,
- wysokojakościowy produkt w atrakcyjnej cenie, wpisujący się w popularny trend street food,
- różnorodność klientów – od studentów po pracowników korporacji,
- wsparcie marketingowe,
- kompletny pakiet szkoleń z zakresu przygotowania potraw, rekrutacji aż po obsługę klientów,
- pomoc w przystosowaniu lokalu oraz standaryzację aranżacji wnętrz,
- merytoryczne wsparcie w prowadzeniu biznesu przez doświadczonych przedsiębiorców.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Minimalna kwota inwestycji w formie wynajmu food trucka to jedynie 29 tys. zł. Inwestycja w lokal jest szacowana indywidualnie dla każdej lokalizacji jeszcze przed podpisaniem umowy franczyzowej jednak zazwyczaj nie przekracza ona pułapu 200 tys. zł. Poszczególne modele współpracy franczyzowej dostosowane są do portfela inwestora.
W przypadku lokali i food trucków własnościowych:
- wstępna opłata franczyzowa wynosi – 19 tys. zł,
- miesięczna opłata franczyzowa – 7% od obrotu,
- opłata marketingowa – 335 zł.
W przypadku food trucków w formie wynajmu:
- wstępna kwota inwestycji w tym opłata franczyzowa wynosi – 29 tys. zł,
- opłata za wynajem pojazdu: 2 tys. zł,
- miesięczna opłata franczyzowa – 0 zł,
- opłata marketingowa – 335 zł.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Czym oferta wyróżnia się na tle podobnych modeli francyzowych:
- unikalnym produktem z atrakcyjnym stosunkiem ceny do jakości,
- atrakcyjną ofertą inwestycyjną z możliwością dostosowania się do kwoty inwestycji przez partnera,
- gwarancją wyceny kosztu inwestycji przed podpisaniem umowy najmu i umowy franczyzowej,
- nowoczesnym i zwracającym na siebie uwagę designem,
- doświadczonym zespołem służącym wsparciem w trakcie trwania współpracy franczyzowej.
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Makarun Sp. z o. o. Sp. k.
ul. Przykopy 5, 30-612 Kraków
691 254 638
Osoba do kontaktu dla kandydatów
Marcin Szworak
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Makarun Sp. z o. o. Sp. k. (ul. Przykopy 5, 30-612 Kraków ). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Makarun oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie makarun.pl.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Sieć Makarun stawia mocno na formaty z niską kwotą inwestycji.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
15 października to kolejny dzień Targów Franczyza. Ci, którzy szukają pomysłu na biznes mają okazję spotkać w jednym miejscu przedstawicieli wielu znanych marek franczyzowych.
14 października to pierwszy dzień Targów Franczyza. Franczyzodawcy najbardziej prestiżowych marek czekają w PKiN na wszystkich zainteresowanych otwarciem własnego biznesu na licencji.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Na Targach Franczyza 15 i 16 marca nie zabraknie gastronomii. I tej sezonowej, i tej całorocznej.
– Nasz koncept franczyzowy to biznes z niską kwotą wejścia – mówi Michał Kłusek, franczyzodawca AM AM Kebab.
Obserwuje się rosnące zainteresowanie kuchnią japońską wśród konsumentów, co przekłada się na wzrost liczby restauracji oferujących sushi.
Franczyzodawca Tawerny Pepe Verde ma duże doświadczenie w gastronomii. Chce się nim podzielić z licencjobiorcami.
Mobilne lodziarnie Bike Cafe Ice Cream już wiosną ruszą na ulice miast i miasteczek. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
– Nie jestem typowym biznesmenem, który widzi tylko cyferki. Kiedy biznes zaczyna mnie nudzić, zaczynam się zastanawiać, co innego mógłbym robić – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.
Pączkownia Smak sprzed Lat chce rozbudować sieć swoich punktów na całą Polskę. Ma też propozycję dywersyfikacji asortymentu, w zależności od sezonu.
Polacy pokochali kebab prawie równie mocno, jak schabowego i rosół. Jak zarobić na tym trendzie?
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Jak wypromować się w social mediach? Marketingowa wyobraźnia nie zna granic. Na rynku pojawili się pet influencerzy i psy promujące np. marki samochodów, a po sieci krążą de-influencerzy, którzy zniechęcają klientów do zakupów. Sprawdź, jak zmonetyzować te trendy.
Wybór licencji franczyzowej może być niełatwy. Na który koncept postawić? Na Targach Franczyza, które odbędą się 15-16 marca na PGE Narodowym można będzie znaleźć szeroką ofertę pomysłów na biznes.
Branża „dom i ogród” przygląda się zachowaniom zakupowym klientów i dostosowuje do nich swoją ofertę. Doświadczeniem i licencją na biznes chętnie dzieli się też z franczyzobiorcami. Prezentujemy 10 sprawdzonych pomysłów na sklep z artykułami dla domu i ogrodu.
Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.