Cofix
INFORMACJE O SYSTEMIE FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
COFIX jest międzynarodową siecią kawiarni działającą od 2013 roku i posiadającą łącznie ponad 400 lokali w pięciu krajach oraz prowadzącą intensywne przygotowania do uruchomienia kolejnych rynków. Około 90% wszystkich kawiarni na świecie jest prowadzona przez partnerów. W Polsce COFIX zaprosił pierwszych gości do swojego lokalu w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 16 w czerwcu 2020 roku. Obecnie zarządza 9 lokalami własnymi i wspiera 6 jednostek franczyzowych usytuowanych m.in. w Białymstoku, Lublinie i Katowicach. Kolejne lokale franczyzowe są w trakcie przygotowań do otwarcia.
Wszystkie produkty (kawa, zimne napoje, kanapki, przekąski, dania obiadowe, desery, lody) są oferowane klientom w atrakcyjnych cenach w ramach czterech podstawowych kategorii cenowych: 6, 9, 12, 15 i 18 zł. Bezpretensjonalny wystrój, miła atmosfera, atrakcyjność i przewidywalność cenowa, nowoczesny i niekonwencjonalny marketing oraz oferowana gama produktów trafiających w gusta i oczekiwania klientów są naszymi atutami w rywalizacji z konkurencją o preferencje konsumentów.
Kawa przygotowywana jest z dobranej przez COFIX mieszanki ziaren mielonych na miejscu w kawiarni, dostarczanych przez palarnię kawy współpracującą z nami w Polsce.
COFIX łączy gastronomię z nowoczesnymi technologiami, takimi jak m.in. aplikacja na telefon dla klientów z programem lojalnościowym i możliwością złożenia zamówienia (odbiór w wybranej kawiarni lub z dostawą do domu).
Obecnie oferujemy możliwość uruchomienia własnej kawiarni COFIX na zasadzie umowy franczyzowej. Preferowane są osoby posiadające własny lokal, usytuowany w miejscu atrakcyjnym dla klientów, o powierzchni od 60 do 150 m2, jednak nie jest to warunek konieczny. Atrakcyjne warunki czekają też na Partnerów myślących o rebrandingu ich funkcjonującego lokalu gastronomicznego.
JEDNOSTKI WŁASNE
9 lokali w Warszawie, około 60 lokali w różnych krajach
JEDNOSTKI FRANCZYZOWE
6 w Polsce, ok. 350 lokali na świecie
ZDJĘCIE PUNKTU SYSTEMU
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
W ramach systemu franczyzy COFIX zapewnia:
- pomoc w wyborze lokalu i uruchomieniu kawiarni,
- analiza modelu biznesowego,
- projekty architektoniczne i wykonawcze,
- pomoc w zakupie wyposażenia na warunkach cenowych wynegocjowanych przez COFIX, niedostępnych dla indywidualnego nabywcy,
- organizację dostaw (cyfrowy system zamówień),
- system kasowy (POS),
- pomoc w rekrutacji i szkoleniu zespołu oraz dodatkowe wsparcie operacyjne przy otwarciu,
- działania marketingowe, stały rozwój i optymalizacja oferty produktowej,
- rozwój aplikacji na telefon dla klientów,
- wsparcie operacyjne (w tym związane z zarządzaniem i rekrutacją zespołu) przez cały czas obowiązywania umowy,
- pomoc w formalnościach przy uruchamianiu działalności przez osoby z zagranicy.
PRZEWIDYWANA SUMA INWESTYCJI
Nakłady inwestycyjne związane w uruchomieniem własnej kawiarni (adaptacja lokalu, wyposażenie kawiarni, meble, szyld, szkolenie personelu, środki obrotowe) wynoszą od 250 do 450 tys. zł, przy czym silnie zależą od zakresu prac niezbędnych do przygotowania pomieszczenia. Nie wymagamy od partnera doświadczenia w branży gastronomicznej.
Decyzją Zarządu przez ograniczony czas nie będzie pobierana wstępna opłata franczyzowa, której standardowa wysokość wynosi 30 tys. zł., a która jest przeznaczona na pokrycie kosztów własnych firmy związanych z poszukiwaniem lokalizacji dla Partnera, wsparciem prawno-podatkowym, projektami architektonicznymi czy analizami.
Z tytułu franczyzy pobierane są: opłata licencyjna w wysokości 6% od obrotu i opłata marketingowa w wysokości 2% od obrotu, przy czym do końca 2022 roku w celu ułatwienia uruchomienia biznesu przez naszych Partnerów, opłata licencyjna wynosi 0% przez pierwsze 3 miesiące.
Środki pozyskiwane przez COFIX z opłaty marketingowej, uzupełniane o taki sam dwuprocentowy odpis z obrotów osiąganych przez COFIX we własnych lokalach, są przeznaczone w całości na akcje marketingowe promujące markę COFIX, w celu przyciągnięcia szerokiej grupy klientów do kawiarni funkcjonujących pod tą marką.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
- Chęć prowadzenia własnego biznesu, przedsiębiorczość;
- Środki niezbędne do uruchomienia kawiarni: od 250 tys. zł;
- Mile widziane doświadczenie w branży gastronomicznej;
INFORMACJE O FRANCZYZODAWCY
Cofix Polska Sp. z o. o.
ul. Świętokrzyska lok. LU 3, 00-050 Warszawa
+48 798 670 888
Osoba do kontaktu dla kandydatów
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Administratorem danych osobowych jest firma Cofix Polska Sp. z o. o. (ul. Świętokrzyska lok. LU 3, 00-050 Warszawa). Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przedstawienia szczegółów dotyczących systemu franczyzowego Cofix oraz nawiązania współpracy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w polityce prywatności na stronie cofix.global.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
15-16 marca na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się wiosenna edycja Targów Franczyza. Kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes, wykłady znanych i popularnych ekspertów biznesu – tego, kto myśli o otwarciu własnej firmy, nie powinno na nich zabraknąć.
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Anna Bachowska przez długie lata pracowała w korporacji. Od kilku lat czerpie satysfakcję z biznesu, dzięki któremu zarabia pieniądze i ma czas dla rodziny.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
WŁASNY BIZNES FRANCHISING
Kto może inwestować w nieruchomości, ile można zarobić na wynajmie mieszkań? I jak się do tego zabrać, żeby maksymalizować korzyści i minimalizować ryzyka?
Otwieramy wine bar, perfumerię, wypożyczalnię samochodów, pizzerię, pralnię, sklep spożywczy, monopolowy, z serami i zakładamy hodowlę kóz.
Franczyza to sprawdzona metoda współpracy, z której korzystają tysiące przedsiębiorców na całym świecie. Na czym polega ten model biznesowy?
Informacje zawarte w katalogu pochodzą od twórców systemów i prezentowane są w celu przybliżenia zasad współpracy z każdą z firm. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat na franczyzobiorcę lub partnera powinien sam sprawdzić atrakcyjność oferty i wiarygodność informacji podawanych przez twórcę systemu. Wydawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku dokonania lub zaniechania przez użytkownika określonych czynności prawnych w imieniu własnym czy też w cudzym imieniu, nawet jeżeli użytkownik przy podejmowaniu decyzji kierował się w jakiejkolwiek mierze informacjami zawartymi w katalogu franczyz.
Redakcja zastrzega sobie prawo do weryfikowania listy systemów oraz informacji zawartych w katalogu. W przypadku otrzymania informacji o tym, że prezentowane dane są nieprawdziwe lub nieaktualne prosimy o kontakt z redakcją.
PROFIT system sp. z o.o., wydawca portalu Franchising.pl, informuje, że nie gromadzi, ani nie przetwarza informacji wysłanych za pomocą formularza kontaktowego. Wszystkie informacje wprowadzone w ankiecie są wysyłane jako email do organizatora systemu wymienionego w katalogu franczyz. Podmiot otrzymujący przesłane informacje będzie je wykorzystywał w celu udzieleniu informacji na przesłane zapytanie. Przesłanie jakichkolwiek swoich danych osobowych jest dobrowolne, a podmiotem odpowiedzialnym za gromadzenie i przetwarzanie ewentualnych danych osobowych jest organizator systemu otrzymujący formularz kontaktowy.