20.12.2013

Barwa ma znaczenie

Kolorystyka strony internetowej i logotypu mówi wiele o firmie i jej produktach. Sprawdź, co dla twoich klientów oznaczają określone barwy.

Kolory wpływają na ludzkie uczucia i emocje – odpowiednio zastosowane mogą korzystnie wpływać na liczbę odwiedzających twoją stronę internautów. Do najpopularniejszych barw używanych przez znane marki należą: czerwień, żółć, niebieski i czerń połączona z bielą.

  • CZERWONY: przyciąga uwagę. Symbolizuje zapał, energię, błyskotliwość, szybkość przekazu, gotowość do działania.
  • POMARAŃCZOWY: może wywoływać różne emocje, w zależności od zastosowania, np. żywiołowość i szybkie działanie albo witalność, spontaniczność i silne poczucie własnej wartości. Kolor często używany w e-sklepach dla opcji kupowania.
  • ŻÓŁTY: kojarzy się z pozytywną energią, świeżością i kreatywnością. Żółte elementy na stronie internetowej przyciągają uwagę, ale nie zawsze wpłyną korzystnie na sprzedaż. Żółć kojarzy się bowiem również z podstępem i wyrachowaniem. Dobrze sprawdza się natomiast na stronach prywatnych gabinetów psychologicznych i firm konsultingowych - to ulubiona barwa osób, które są świetnymi doradcami, potrafią wysłuchać i pomóc.
  • ZIELONY: symbol bogactwa i prestiżu. Podkreśla dążenie do wzbogacenia się i maksymalnego wykorzystania wszystkich możliwości. Używany również na internetowych stronach salonów kosmetycznych lub e-sklepów ze zdrową żywnością wskazuje na silne powiązanie z naturą i zdrowym podejściem do życia.
  • NIEBIESKI: często stosowany na stronach banków i agencji ubezpieczeniowych. Wzmacnia poczucie zaufania, oznacza odpowiedzialność, niezawodność i pewność w działaniu. Dobrze sprawdza się w e-sklepach, gdzie nie ma możliwości odbioru osobistego, wyłącznie z opcją płatności przez internet.
  • SZARY: kolor neutralny, który w połączeniu z inną barwą tworzy kontrastowe tło. Symbol elegancji, profesjonalizmu i wysokiej jakości. Sprawdza się w e-sklepach sprzedających produkty z górnej półki.
  • CZARNY: z jednej strony oznacza ponadczasowość, doświadczenie. Często stosowany w promocji wyszukanych, niebanalnych produktów lub usług. Z drugiej strony czerń uważa się za kolor pozbawiony emocji, symbolizujący silną wolę, ale i dystans, dlatego w projektach stron internetowych używa się go oszczędnie.
  • (awh)