Trzy formaty / Teletorium proponuje franczyzobiorcą trzy formaty współpracy. Pierwszy to sklep, o powierzchni od 20 do 40 m2. Kolejną możliwością jest wyspa handlowa, o powierzchni 6-8 m2. Nowością jest trzeci format, czyli tzw. fashion point.
Poniedziałek
16.04.2018
Teletorium unowocześnia swój model sprzedaży, wprowadzając m.in. wirtualnego sprzedawcę. Co zyskają na tym franczyzobiorcy?
 

Teletorium działa na polskim rynku od 2004 roku, a od 2009 rozwija się poprzez franczyzę. Dziś wszystkie z około 250 placówek, funkcjonujących pod tym szyldem są prowadzone przez franczyzobiorców. Oferują sprzedaż i serwis telefonów komórkowych oraz sprzedaż akcesoriów GSM i urządzeń mobilnych. Teletorium jest członkiem grupy kapitałowej TelForceOne  producenta i dystrybutora elektroniki użytkowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
– Zauważalne nasycenie rynku w branży GSM zadecydowało o tym, że dokonaliśmy korekty swojej strategii rozwoju, którą w dwóch słowach można określić zmianą z ilościowej na jakościową – mówi Marek Kaczmarek, członek zarządu Teletorium.

Wirtualny sprzedawca

Cóż to za zmiany? Najważniejszą z nich jest wprowadzenie cyfrowego systemu obsługi klientów, pod nazwą Wirtualny Sprzedawca. W każdej placówce stacjonarnej znajdzie się stanowisko, na którym klient będzie mógł dokonać na ekranie dotykowym wyboru i zamówienia towaru, bez konieczności korzystania z pośrednictwa sprzedawcy.
– To umożliwia bezpośredni dostęp do oferty kilkunastu tysięcy produktów, które znajdują się w naszej bazie – podkreśla Marek Kaczmarek. – Bezpośrednio po zamówieniu klient będzie mógł odebrać produkt na miejscu, jeśli oczywiście będzie on w magazynie. Ale może też zamówić dostawę do domu lub dokonać odbioru w punkcie sprzedaży w innym dniu.
Firma nie ukrywa, że to rozwiązanie jest także sposobem na poradzenie sobie z zakazem handlu w niedziele i święta.
– Wirtualny Sprzedawca to konkretne rozwiązanie problemu sprzedaży w dni wolne od handlu, które można zaimplementować w różnych obiektach użyteczności publicznej. Projekt pozwala na obsługę klienta bez udziału pracowników – dodaje Marek Kaczmarek. – Umożliwia dokonanie zakupu nawet wtedy, gdy w lokalu lub na wyspie nie ma sprzedawców. Formuła zakłada bowiem opcję odbioru towaru w domu lub w wybranym sklepie w czasie, kiedy będzie otwarty. Testujemy już Wirtualnego Sprzedawcę w praktyce i wyniki są bardzo obiecujące. Wszystkie nowo otwierane placówki będą już wyposażane w ten system, a pozostałe zamierzamy systematycznie modernizować.

W różnej formie

Teletorium proponuje franczyzobiorcom trzy formaty współpracy. Pierwszy to sklep, o powierzchni od 20 do 40 m2. Kolejną możliwością jest wyspa handlowa, o powierzchni 6-8 m2. Nowością jest trzeci format, czyli tzw. fashion point.
– To mobilne punkty, możliwe do ustawienia praktycznie w każdej przestrzeni. Dzięki nim chcemy poszerzyć naszą grupę docelową o klientów wrażliwych na modę, zmieniające się trendy, sezonowość – wyjaśnia Marek Kaczmarek. – W fashion pointach znajdzie się wyselekcjonowany asortyment, częściej rotujący, nadążający za trendami w modzie. Sam punkt ma formę otwartej ekspozycji, która umożliwi klientom swobodny dostęp do wszystkich produktów.
We wszystkich formatach będzie funkcjonował system Wirtualny Sprzedawca. W żadnym nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Natomiast opłaty miesięczne na rzecz licencjodawcy kształtują się w widełkach od 2 do 6 tys. zł, w zależności od lokalizacji. Koszt początkowego zatowarowania punktu franczyzodawca szacuje na 20-30 tys. zł. Można tę płatność rozłożyć na raty.
– Idealnym modelem jest dla nas obecność w jednej galerii wszystkich trzech formatów, prowadzonych przez tego samego franczyzobiorcę – mówi członek zarządu Teletorium. – To pozwala optymalizować pracę personelu, magazynu.
Placówki zatowarowują się w głównej mierze oczywiście w Teletorium, ale franczyzodawca pozwala też uzupełniać asortyment u innych dostawców, w wymiarze określonym w umowie.

Teletorium otwiera punkty w centrach handlowych, jednak obecnie nie wykluczarównież innych lokalizacji.
– Nie da się ukryć, że zakaz handlu w niedziele mocno dotyka galerie, a ruch nie przekłada się w 100 proc. na inne dni – przyznaje Marek Kaczmarek. – Dlatego chcemy otworzyć się także na takie miejsca, gdzie naturalny traffic jest również w niedziele.


Ile na inwestycję? / Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Natomiast opłaty miesięczne na rzecz licencjodawcy kształtują się w widełkach od 2 do 6 tys. zł, w zależności od lokalizacji. Koszt początkowego zatowarowania punktu franczyzodawca szacuje na 20 – 30 tys. zł.

POPULARNE NA FORUM

Salon z telefonami i akcesoriami GSM

Pamiętaj, że żyjemy w czasach internetu. Dlatego pamiętaj o sklepie internetowym i sprzedaży wysyłkowej. mniej więcej jak robi to https://www.telefon4u.pl/ To...

5 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2018
Franczyza z Komputronik - czy to się może opłacać?

Zanim założysz firmę zobacz jakie kroki trzeba wykonać przed założeniem firmy a dopiero później zrób analizę rynku. To jest podstawa.

9 wypowiedzi
ostatnia 14.04.2018
Play rośnie w oczach

Play on happy room Bubblebox, game info & screenshots. Play on geometry dash!

2 wypowiedzi
ostatnia 28.03.2018
Play ma plan

To bardzo dobrze. Bardzo lubię tę firmę.______________________________http://uniwersytetekonomiczny.wroclaw.pl

3 wypowiedzi
ostatnia 21.03.2018
Play ma plan

Plants Vs. Zombies Online: Grow defensive plants to keep zombies away from your house! - Play Plants vs. Zombies for Free, and Have Fun!

3 wypowiedzi
ostatnia 21.03.2018
Informatyk z lokalem - jaki biznes?

Myślę że dobrze jakbyś na początek zaoferował serwis i naprawe a może w przyszłości po załatwieniu okreslonego kapitału możesz spóbować zrobić coś takiego...

24 wypowiedzi
ostatnia 16.03.2018
Informatyk z lokalem - jaki biznes?

Może pomysłem będzie coś związanego z dronami? Drony z roku na rok zyskują na popularności. Coraz lepsze konstrukcje wyposażone w szereg nowych rozwiązań sprawiły,...

24 wypowiedzi
ostatnia 15.03.2018
Play się opłaca?

Dzisiaj większość sieci się opłaca. Ceny mają podobne.

4 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2018
zobacz więcej na forum