15.11.2002

Fiera di Milano 2002

Na corocznych międzynarodowych targach franczyzowych w Mediolanie prezentowało się prawie 300 systemów franczyzowych

Największy był udział firm z sektora mody. Duża część znanych włoskich firm odzieżowych rozwija się poprzez franchising. Nie zabrakło więc pokazów mody i prezentacji. Można było także zauważyć rosnącą ilość systemów franchisingowych kierujących swoją ofertę do dzieci. Włoską specjalnością stają się także sieci franchisingowe świadczące usługi kosmetyczne, regeneracji i pielęgnacji urody.

W promocję polskiego rynku zaangażował się dr Giuseppe Bonani, jeden z założycieli i długoletni prezes Włoskiego Stowarzyszenia Franchisingu. Uważa on, że z powodu bliskości kulturowej i mentalnej włoskie firmy mogą odnieść sukces na rynku polskim, a polskie na włoskim. Zdaniem obecengo na targach Andrzeja Krawczyka z firmy PROFIT system możliwa jest współpraca na wzór włosko-hiszpański, gdzie granicę przekroczyło już ponad kilkadziesiąt systemów.



Przedstawiciele PROFIT system
wraz z Quadrante promują polski rynek

Wiele firm deklarowało zainteresowanie Polską. W najbliższym czasie zamierza pojawić się u nas franczyzowe biuro podróży GiroMondo, sieć gabinetów odnowy biologicznej Il Sole la Luna, perfumerie Eve, bary kawowe Crestanello oraz kilka systemów odzieżowych. Wśród polskich systemów największe zainteresowanie budziły Dokumenta i Mamuśka The Cheese Cake Shop. Włosi doceniali też sukces polskich systemów dystrybucyjnych (np. Drogerii Natura), które dzięki franczyzie skutecznie konkurują z zachodnimi koncernami (Rossman).


Sieć automatycznych myjni dla psów WashDog
była najbardziej oryginalną koncepcją

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Michał Wiśniewski

doradca we franczyzie
Napisz do autora