Lato pełne pracy

Nie-cukiernie za granicą / Fit Cake ma franczyzobiorczynię w Hiszpanii.
Niedziela
06.08.2023
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
 

Telepizza uruchomiła nowy punkt sieci w Nakle nad Notecią, prezentując przy tym nowe logo. Nowy lokal ma powierzchnię 98 m2, z czego 60 metrów powierzchni przeznaczonych jest dla klientów restauracji. Ma zewnętrzny ogródek z parasolami i dużo miejsc parkingowych. Mieści się na terenie Galerii Aura przy ul. Morteckiej 35. To relokacja nakielskiej Telepizzy z poprzedniej siedziby. Nowy punkt opatrzono też nowym szyldem. Obok zmienionej kolorystyki pojawił się nowy człon nazwy, która brzmi teraz t-pizza by telepizza.

Telepizza jest obecna w Polsce od 1992 roku i przed laty była liderem sprzedaży pizzy na telefon. Należała do założonej 1988 roku w Madrycie, globalnej, hiszpańskiej sieci o tej nazwie, działając jako Telepizza Poland Sp. z o.o. W połowie 2021 roku krajowe aktywa Telepizzy przejęła właścicielsko oraz w zarządzanie spółka T-pizza Sp. z o.o należąca do Daniela Piekarskiego i Michała Igora Piaseckiego – menedżerów wcześniej przez lata odpowiedzialnych za rozwój w naszym kraju marki Subway, największej na świecie sieci franczyzowej. O zmianach właścicielskich T-pizza poinformowała jednak dopiero przed rokiem, zapowiadając restrukturyzację sieci, redukcję zatrudnienia oraz optymalizację kosztów i procesów operacyjnych. Jak twierdzi spółka, relokacje punktów sieci w obrębie poszczególnych miast czy dzielnic, to właśnie przykład takiego działania. Marka Telepizza, niezależnie od zmian właścicielskich, jest nadal obecna na naszym rynku. Nowi właściciele na mocy umowy licencyjnej zachowali prawo do korzystania ze znaków towarowych sieci. Czy to się będzie zmieniać i sieć przejdzie w Polsce rebranding?

– Doceniamy potencjał marki wynikający z jej historycznych dokonań i obecności rynkowej w Polsce. Ale widzimy też jej potencjał rozwojowy – możliwość tworzenia nowych komplementarnych konceptów pozwalających poszerzyć obecną skalę sieci i liczbę jej odbiorców. Skuteczna i efektywna komunikacja z dotychczasową oraz pokoleniowo młodszą i najmłodszą grupą docelową, wymaga świeżości również wizerunkowej. Bardzo ostrożne ale zauważalne zmiany wizerunkowe, to odświeżenie i uproszczenie naszego przekazu do rynku i nowych klientów – wyjaśnia Daniel Piekarski, wiceprezes zarządu T-pizza Sp. z o.o.
– W ostatnim czasie doszło do zmiany franczyzobiorców w kilku miejscach. Otworzyliśmy też nowy lokal
w Markach przy ul. Kościuszki. To była też okazja do wprowadzenia elementu t-pizza do naszego logotypu. Będziemy sukcesywnie robić to nadal.

Fit Cake w Hiszpanii

Fit Cake otworzył nowy punkt, tym razem w Hiszpanii. Otworzyła go mieszkająca tam Polka, która z marką i jej zdrowymi słodyczami zetknęła się w Białymstoku.

– Zachęcam wszystkich Polaków mieszkających za granicą, którzy marzą o własnym biznesie opartym na zdrowym jedzeniu, do dołączenia do naszej franczyzy – mówi Rafał Kościuk, franczyzodawca Fit Cake.

Franczyza Fit Cake wyznaczyła ambitne cele na lata 2023-2030, dzieląc ten okres na dwa etapy. Pierwszy, obejmujący czas do roku 2026, zakłada otwarcie 150 nowych lokali. Marka jest pewna, że jeśli to osiągnie, może podwoić liczbę franczyz do 300 do roku 2030, z czego 10 proc. stanowić będą punkty zagraniczne.

– Kolejnymi etapami ekspansji Fit Cake są Niemcy, gdzie pozyskaliśmy master franczyzobiorcę i Austria. Prowadzimy też rozmowy w Irlandii, Francji, USA i Dubaju. Dążenie do ekspansji i rozwoju w różnych krajach jest dowodem na to, że Fit Cake pozostaje wierny swojej misji i celowi, jakim jest inspirowanie ludzi do zdrowszego stylu życia poprzez smaczne i wartościowe wypieki. Promowanie zdrowego żywienia na skalę światową przyczynia się nie tylko do poprawy jakości życia, ale również do podnoszenia świadomości o znaczeniu dbania o własne zdrowie i dobrostan – dodaje Rafał Kościuk.

SPIHNX w wersji letniej

Na Rynku w Jarocinie powstał SPHINX Coctail Bar, czyli letni koncept gastronomiczny sieci SPHINX, należącej do Sfinks Polska. To propozycja na ciepłe miesiące i jednocześnie zapowiedź pełnowymiarowej restauracji SPHINX w Jarocinie, która ma zostać otwarta za kilka miesięcy. Oba lokale są prowadzone w formie franczyzy.

SPHINX Coctail Bar to pierwszy tego typu punkt sieci SPHINX w Polsce. To tarasola – lekka zadaszona konstrukcja, pod którą znalazł się bar i stoliki z charakterystycznymi dla sieci SPHINX elementami wystroju. Oferta coctail baru w Jarocinie to przede wszystkim różnego rodzaju napoje, w tym szereg autorskich i klasycznych drinków, lemoniady i napoje ciepłe. W karcie znalazły się też przystawki. Oprócz tego goście mogą zamówić desery i lody.

– W Jarocinie ma powstać też pełnowymiarowa restauracja SPHINX, bardzo blisko Rynku – przy ul. Mickiewicza 4. Lokal będzie większy, na około 120 gości i wymaga jeszcze różnego rodzaju przygotowań, co zajmie kilka miesięcy. Zakładamy, że restauracja będzie gotowa pod koniec tego roku lub na początku następnego. Już teraz jednak z partnerem franczyzowym, we współpracy z którym nasza sieć rozpoczyna swoją działalność w Jarocinie, chcieliśmy stworzyć pod szyldem SPHINX miejsce, gdzie możemy zaprosić gości. Stąd pomysł SPHINX Coctail Baru. To też przykład dobrej współpracy i elastycznego podejścia do konkretnej sytuacji danego franczyzobiorcy. Nowy koncept wymagał dostosowania, a także przygotowania specjalnej karty, a wszystko musiało odbyć się w zgodzie ze standardami marki SPHINX. Mam nadzieję, że nasi goście z Jarocina i okolic będą zadowoleni z naszej najnowszej letniej propozycji – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy marka SPHINX.


Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska / "Nowy koncept wymagał dostosowania, a także przygotowania specjalnej karty, a wszystko musiało odbyć się w zgodzie ze standardami marki SPHINX".

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023