09.05.2006

Kolejne akcje, kolejne sklepy

Próchnik zamierza wyemitować ponad 45 mln akcji. Pieniądze pozyskane ze sprzedaży chce przeznaczyć na rozwój własnej sieci salonów w kraju i za granicą.

Próchnik znany jest przede wszystkim z produkcji płaszczy. Do tej pory firma wstawiała wyprodukowany towar do sklepów, które w ofercie miały ubrania wielu firm. Nie jest to jednak zbyt opłacalne, gdyż koszty produkcji odzieży są w Polsce wysokie. Dlatego Próchnik zmienił koncepcję i postanowił iść śladem firm LPP, Artman i Vistuli - zamierza zrezygnować z produkcji, a zająć się projektowaniem kolekcji oraz sprzedażą detaliczną. Własne sklepy będzie otwierał w galeriach handlowych, a w mniejszych miastach Próchnik chce pozyskać niezależnych detalistów do swojej sieci partnerskiej.

Do końca przyszłego roku Próchnik chce otworzyć 50 sklepów. Obecnie ma ich 10.