Marek Feruga, członek zarządu ITM Polska, właściciela marek Intermarche i Bricomarche
Poniedziałek
12.05.2008
O biznesie Muszkieterów mówi Marek Feruga, członek zarządu ITM Polska, właściciela marek Intermarche i Bricomarche.
 

Dlaczego do biznesu franczyzowego Intermarche i Bricomarche szukacie par?
To cecha wyróżniająca nasze koncepty – na franczyzobiorców szukamy par w wieku 25-50 lat. Chcemy, aby supermarket Intermarche lub Bricomarche był biznesem rodzinnym, a zaangażowanie obojga partnerów daje taką gwarancję. Atutem kandydatów jest także doświadczenie w handlu, choć Grupa nie zamyka drogi osobom z doświadczeniem w innych dziedzinach.

W Grupie nie istnieje podległość na linii franczyzodawca – franczyzobiorca. Jak to możliwe?
Jesteśmy zrzeszeniem niezależnych przedsiębiorców - właścicieli supermarketów. Poza tym od klasycznej franczyzy różni nas także model inwestycji: wkład franczyzobiorcy (ok. 350 tys. zł) nie jest opłatą licencyjną na rzecz centrali, ale wkładem do własnej spółki, która będzie zarządzać supermarketem. W naszych sieciach każdy franczyzobiorca wypełnia podwójną funkcję kierowniczą: z jednej strony jest szefem przedsiębiorstwa, które sam stworzył, z drugiej - pełni funkcję zarządczą w ramach Grupy. Dzięki temu w szybki i skuteczny sposób pomagamy sobie nawzajem. Kiedy jeden z franczyzobiorców ma problem w biznesie, może liczyć na fachową pomoc innych. Dla nas najważniejszy jest człowiek.

rozmawiał (emka)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.