Groszek, to jeden z konceptów franczyzowych rozwijanych przez Emperię.
Wtorek
14.09.2010
Spekulacje się potwierdziły, Eurocash chce Emperii.
 

Zarząd rynkowego lidera, Eurocashu, przedstawił Emperii propozycję połączenia spółek. Za każdą akcję Emperii akcjonariusze mogą otrzymać 3,76 akcji Eurocashu pochodzących z nowej emisji. Kandydat do przejęcia ma dwa tygodnie na podjęcie decyzji - po tym okresie czasie ważność oferty wygaśnie.

-Przedstawiona propozycja jest naturalnym krokiem w realizowanej przez Eurocash strategii rozwoju. Opiera się ona na zapewnieniu konkurencyjności niezależnym sklepom detalicznym w ich walce z dyskontami i hipermarketami - mówi Luis Amaral, prezes Eurocash. - Jesteśmy przekonani, że wzrost efektywności jaki mogą osiągnąć oba przedsiębiorstwa jest najlepszą drogą do zapewniania konkurencyjności naszych klientów w długiej perspektywie czasowej. Jednoczenie połączenie spółek spowoduje uzyskanie wielu korzyci przez akcjonariuszy i partnerów obu firm. Transakcja będzie miała kluczowe znaczenie dla polskiego handlu detalicznego i pozwoli niezależnym sklepom wykorzysta swój potencjał.

Eurocash chce wykorzystać segmentację rynku i umocnić swoją pozycję poprzez zakup jednego z głównych konkurentów. Połączone siły gigantów pozwoliłyby detalistom skutecznie konkurować z umacniającymi się na rynku dyskontami i marketami. W ciągu ostatnich 14 lat samodzielne „spożywczaki” straciły 41 proc. udziału w rynku. Przez ostatnie 4 lata liczba dyskontów podwoiła się i jest ich w Polsce obecnie ponad 2 tys. W tym czasie wartość ich sprzedaży wzrosła trzykrotnie.

Choć jeszcze wczoraj zarząd Emperii kategorycznie odcinał się od mediowych spekulacji na temat oferty połączenia spółek ze strony Eurocashu, to okazały się one jak najbardziej uzasadnione. Prawdopodobieństwo fuzji w branży jest tym większe, że rynek hurtowego i detalicznego handlu dobrami szybko zbywalnymi (FMCG) jest bardzo rozdrobniony. Nawet po połączeniu Emperii i Eurocashu trzej najwięksi gracze kontrolowaliby niecałe 25 proc. rynku. Ponad 50 proc. udziału w rynku znajduje się w rękach tradycyjnych detalistów.

Wciąż bez odpowiedzi pozostaje pytanie o los franczyzobiorców sieci należących do Eurocash i Emperii. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że po stronie Emperii nie ma na razie planów zmian warunków współpracy z partnerami. Jest na to zdecydowanie za wcześnie. Franczyzobiorcy muszą zatem trzymać rękę na pulsie.

(gum)


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.