18.03.2012

Chleb powszedni, reklama niecodzienna

Torby na pieczywo jako powierzchnia reklamowa? Taki pomysł na biznes dla przedsiębiorców przygotowało BK Solutions.

Miało być ekologicznie, tanio i oryginalnie. Takie założenia legły u podstaw koncepcji umieszczania reklam na torbach, w które każdego dnia pakowane są miliony bochenków chleba.

- Pieczywo jest kupowane codziennie, a tego rodzaju forma reklamy nie jest tak agresywna, jak ulotki, reklamy wysyłane drogą elektroniczną czy sprzedaż telefoniczna – tłumaczy Jakub Kopeć, współwłaściciel BK Solutions.

Torby reklamowe na pieczywo

Podstawowe zadanie franczyzobiorców BK Solutions polega na pozyskiwaniu klientów i dystrybucji toreb na pieczywo. Ich drukiem, a także przygotowaniem projektu graficznego reklamy (jeśli zażyczy go sobie zleceniodawca), zajmuje się centrala.

Największym atutem oryginalnego nośnika wydaje się jednak jego cena. Najtańszy moduł powierzchni reklamowej dostępny na torbie na pieczywo kosztuje 329 zł netto.

- Biorąc pod uwagę, że miesięczny nakład toreb wynosi 50 tys. sztuk, to przy takiej cenie koszt dotarcia z reklamą do jednego gospodarstwa domowego nie przekracza 1 grosza. Jest to obecnie najtańsza forma promocji na rynku, a do tego ekologiczna. Dla porównania, za ulotkę trzeba zapłacić dziesięciokrotnie więcej – mówi Kopeć.

Podstawowe zadanie franczyzobiorców BK Solutions polega na pozyskiwaniu klientów i dystrybucji toreb na pieczywo. Ich drukiem, a także przygotowaniem projektu graficznego reklamy (jeśli zażyczy go sobie zleceniodawca), zajmuje się centrala. Franczyzodawca negocjuje też warunki współpracy z sieciami handlowymi, do których trafiają reklamowe torebki.

- Spośród największych graczy współpracujemy już m.in. z Biedronką, Intermarché, Carreforuem, Żabką i należącymi do Grupy Eurocash sieciami ABC oraz Delikatesy Centrum – mówi twórca sieci.

Opłata wstępna w sieci wynosi 5 tys. zł. Franczyzobiorca może prowadzić działalność z domu, wówczas oszczędza na najmie i wyposażeniu biura. Dawca licencji pobiera też opłatę miesięczną w wysokości 510 zł.

- Obejmuje ona wydrukowane oferty, umowy, gadżety firmowe, wizytówki, a także wsparcie doradcy biznesowego oraz naszych prawników. Dzięki temu, że posiadamy własne urządzenia do druku na torebkach, partner ma gwarancję najtańszego druku – wylicza Kopeć. - Nie pobieramy natomiast opłat procentowych ani prowizji od obrotu franczyzobiorcy. Wszelkie faktury sprzedażowe trafiają na jego konto.

Matecznikiem BK Solutions jest województwo śląskie, gdzie powstały pierwsze własne jednostki sieci – w Myszkowie, Siewierzu, Zawierciu, Katowicach i Dąbrowie Górniczej. Jak dotąd do konceptu przystąpili franczyzobiorcy z Gdańska, Gdyni i Sopotu, a także partnerzy z Krakowa, Wielunia, Kalisza, Łodzi, Opola, Szczecina i Warszawy. Aktywnie działające placówki posiadamy również za granicą - w Londynie oraz Preston.

- Do końca lipca 2012 roku chcielibyśmy otworzyć 100 placówek franczyzowych – zapowiada Jakub Kopeć.

(gum)