Branży kosmetycznej grozi zapaść

W 2011 roku w Polsce działało 20 sieci salonów kosmetycznych.
Środa
06.06.2012
Puls Biznesu straszy, że w ciągu roku z rynku zniknąć może aż 2 tys. salonów. Co na to franczyzodawcy?
 

Niepokój wśród przedsiębiorców zasiały słowa cytowanego przez dziennik Tomasza Drzazgi, szefa zajmującej się dostarczaniem sprzętu do gabinetów kosmetycznych spółki Beauty & SPA expert. Twierdzi on, że w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy problemy Grecji i strefy euro wpłynął na rynek salonów urody w Polsce. Zdaniem Drzazgi żywota dokona aż 2 tys. placówek.

Wydaje się, że obawy nie są bezpodstawne. Potwierdzają je franczyzodawcy sieci kosmetycznych. Zdaniem Agaty Murowickiej, tworzącej swój koncept salonów pod marką AM Uroda, rzeczywiście mamy do czynienia z nadpodażą usług kosmetycznych.

- Jeszcze 4 lata temu, jeden salon urody obsługiwał średnio klientów z jednej lub dwóch dzielnic. Dziś na jednej ulicy obserwujemy po 3, 4 salony konkurencyjne. Moim zdaniem głównie ten fakt przyczynił się do osłabienia kondycji placówek pielęgnacyjnych – twierdzi Murowicka.

Według niej kryzys to katalizator, który co jakiś czas gości na rynku, by "odcedzić" go ze słabszych firm. Pozwala jednak umocnić się na nim markom najsilniejszym finansowo, oferującym najlepszą jakość usług.

- Salony obarczone kredytem hipotecznym, wysokimi kosztami najmu lub leasingiem sprzętu mogą mieć problemy z uzyskaniem przychodów pozwalających pokryć koszty stałe. Kryzys w branży można poznać po ilości ofert na portalach sprzedaży grupowej, które to oferty bardzo negatywnie wpływają na rynek usług pielęgnacyjnych – dodaje Murowicka.

Złowieszczym prognozom przytakuje również Artur Mazurek, menedżer generalny Centrum Dystrybucji Image, franczyzodawcy marki Beautiful Skin.

- W Polsce powstało w ostatnich latach bardzo dużo gabinetów kosmetycznych. Biorąc pod uwagę obecny kryzys, może dojść do zamknięć dużej ich liczby. Pamiętajmy o tym, że dbanie o urodę nie jest usługą pierwszej potrzeby – mówi Mazurek. - Zauważamy jednak, że jednostki franczyzowe, które są dobrze szkolone w zakresie nowoczesnych technologii kosmetycznych, a których właściciele kładą nacisk na jakość zabiegów w przystępnej cenie, mogą liczyć na rozwój oraz utrzymanie tych gabinetów. Czyli sprawdza się powiedzenie, że w jedności siła.

(gum)


POPULARNE NA FORUM

Manicure "pod ręką"

Coraz częściej się widzi w centrach handlowych wysepki z zabiegami kosmetycznymi. _________________________ http://www.biokur.pl/

3 wypowiedzi
ostatnia 22.06.2018
Wyspy manicurowe

A z jakich akcesoriów do manicure'u korzystacie? Ja bardzoe często robię zamówienie na NailsCompany.eu. Ostatnio kupiłam tam efekt holo na paznokcie

16 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
wyposażenie dla fryzjera

Ja się zastanawiam nad współpracą z firmą Ayala ma bardzo dobrej jakości sprzęty i akcesoria fryzjerskie http://ayala.com.pl/

13 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Gabinet kosmetyczny

marlenKa, to w takim razie na pewno przyda Ci się kurs przedłużania rzęs. Ja sobie wykupiłam szkolenie w firmie Beauty Lashes i dzięki temu mam więcej klientek w...

95 wypowiedzi
ostatnia 19.06.2018
Otwieramy klub crossfit

Crossfit zdecydowanie w ostatnich latach zyskał na dużej popularności, myśle, że jest to dobry pomysł na biznes. __________________ http://ktosiek.pl

2 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018
Otwieramy klub crossfit

Według mnie to bardzo dobry pomysł. W tym momencie bycie "fit" jest modne. Fajne lokalizacje lokalów użytkowych mają oni http://pcg.pl/lokale-uzytkowe-biura/ należy...

2 wypowiedzi
ostatnia 13.06.2018
Klub fitness: Wysportowany zysk

Kurs na instruktora fitness jest bardzo ważny w tej branży. Fajną ofertę ma szkoła Green Way https://szkolenia-gw.pl/oferta/kurs_instruktora_fitness

31 wypowiedzi
ostatnia 12.06.2018
Zamiast etatu, własny salon urody

Moja żona prowadzi salon i jest bardzo zadowolona, w życiu by nie zamieniła tego na biuro. Jakbyście szukali gdzie szkolić załogę salonu to zdecydowanie dobre miejsce...

18 wypowiedzi
ostatnia 11.06.2018