Franczyza u Muszkieterów potaniała

Począwszy od jesieni ubiegłego roku Grupa Muszkieterów organizuje cykl spotkań z potencjalnymi franczyzobiorcami w różnych miastach Polski. Do tej pory spotkania odbyły się w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Olsztynie i Lublinie.
Środa
18.07.2012
Brakowało ci 100 tys. zł do otwarcia własnego Intermarché lub Bricomarché? Teraz inwestycja zmniejszyła się właśnie o tę kwotę.
 

Grupa Muszkieterów podjęła przełomową decyzję. Do tej pory przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem własnego supermarketu pod marką Intermarché lub Bricomarché musiał dysponować wkładem własnym w wysokości pół miliona złotych. Teraz minimalna kwota obniżona została do 400 tys. zł (lub, jak dotychczas, 20 proc. wartości całej inwestycji).

Skąd ta obniżka? Muszkieterom zależy na rozwijaniu sieci, a obowiązujące dotychczas wymogi kapitałowe dla wielu kandydatów okazywały się barierą nie do przejścia.

- Nasza decyzja dotycząca obniżenia kapitału początkowego wynikała przede wszystkim z faktu, że chcemy umożliwić większej liczbie przedsiębiorczych osób prowadzenie własnego biznesu pod szyldem Intermarché czy Bricomarché. Zwiększenie liczby punktów sprzedaży wiąże się z kolei z naszymi strategicznymi planami rozwoju obu sieci sklepów w Polsce – podkreśla Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 200 niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Franczyzobiorcy, oprócz prowadzenia własnych sklepów, dwa dni w tygodniu poświęcają na pracę w centrali sieci. Mają przez to wpływ na kształtowanie polityki i strategii rozwoju Grupy.

W Polsce sieć handlowa supermarketów Intermarché liczy 172 sklepy, podczas gdy sklepów Bricomarché otwarto do tej pory 82. Nad Wisłą rozwojem obu marek kieruje spółka ITM Polska. Oba brandy obecne są w siedmiu innych krajach – m.in. we Francji, Belgii oraz Portugalii.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022