Franczyza to jedyna szansa
Carlos Saraiva, członek zarządu Grupy Eurocash, prezes Eurocash Franczyza
Przed przejęciem fotela szefa Eurocash Franczyzy był pan prezesem Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Jakie spostrzeżenia ma pan na temat polskiego rynku spożywczego?
Polski rynek z dnia na dzień staje się coraz bardziej konkurencyjny. Konsumenci nie chcą już tracić czasu na zakupy w hipermarkecie, coraz częściej wybierają sklep blisko domu. Mimo tego w dzisiejszych czasach funkcjonowanie niezależnych, tradycyjnych sklepów jest bardzo utrudnione, a czasem nawet niemożliwe. Dlatego zwiększa się "usieciowienie" handlu. Właściciele niezależnych, tradycyjnych sklepów potrzebują wsparcia solidnego i wiarygodnego partnera, z którym nie tylko można przetrwać, ale i wygrać na rynku. Właściciel pojedynczego sklepu nie wynegocjuje z dostawcami najlepszych cen, ponieważ ma za małą siłę zakupową. My stawiamy na integrację hurtu z detalem i oferujemy franczyzobiorcom Delikatesów Centrum serwis na najwyższym poziomie – logistykę, marketing, szkolenia, wsparcie w terenie, dostęp do wiedzy rynkowej oraz siłę negocjacyjną grupy. Dla mnie najważniejsze jest to, by właściciel sklepu zajmował się na co dzień budowaniem relacji z klientem. My dostarczamy resztę. Polski konsument jest w czasach konkurencji bystrym klientem: lubi mieć wybór, jest spostrzegawczy i analizuje oferty. Dlatego rolą współczesnego handlu tradycyjnego jest dostosowywanie się do potrzeb klientów, które bardzo dynamicznie się zmieniają.
Jakie konkretne zadania stawia pan sobie na nowym stanowisku?
Moim celem jest zwiększanie konkurencyjności niezależnych sklepów detalicznych poprzez zwiększenie ekspansji Delikatesów Centrum oraz zapewnienie naszym franczyzobiorcom jak najlepszych warunków i jeszcze lepszej rentowności biznesu.
Które z marek należących do Grupy Dystrybucyjnej Tradis uznaje pan za najważniejsze, a co do których przyszłości w grupie ma pan wątpliwości? Czy obecnie portfolio sieci jest optymalne, czy można spodziewać się korekt?
Obecnie pracujemy nad optymalizacją zasobów Grupy po przyłączeniu Tradisu do Grupy Eurocash. Optymalizacja zarówno kosztów jak i serwisu w ramach grupy pozwoli na efektywniejszą pracę i zapewnienie jeszcze większej konkurencyjności naszych sklepów. Pracujemy nad tym.
Rynek FMCG w Polsce to w istocie poligon walki supermarketów, dyskontów i niewielkich sklepów spożywczych. Eurocash stoi po stronie tych ostatnich. Którą grupę uznaje pan za większe zagrożenie dla małych sklepów – supermarkety czy dyskonty? Kto jest najtrudniejszym przeciwnikiem?
Naszym największym konkurentem są dyskonty. Dlatego też największą wartością dla nas jest zapewnienie konsumentowi Delikatesów Centrum szerokiego wyboru produktów: zarówno markowych jak i regionalnych, produktów świeżych oraz najwyższej jakości serwisu. To zdecydowanie wyróżnia nas od konkurencji. Lojalność i przywiązanie naszych klientów to sukces naszych franczyzobiorców, dlatego też to właśnie konsument i jego potrzeby są dla nas najważniejsze. Bardzo dobrze rozumieją to również nasi franczyzobiorcy.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Wykładziny obiektowe Gdańsk
Wykładziny obiektowe Gdańsk to kluczowy element wyposażenia wielu obiektów użyteczności publicznej oraz biznesowych w Gdańsku. Charakteryzują się one wysoką...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)